Az elektromotorokkal történő versenyzés még erősen gyerekcipőben jár. Sokan azonban hisznek benne és lelkesen művelik, sőt már bajnokságuk is van, a TTX-GP. Ennek a sorozatnak június 5-i edzésén, nedves aszfalton James Poolernek sikerült megugrania az elektromos versenyzés történetének első highside-ját. Igaz, nem volt olyan magas, mint Lorenzo tavalyelőtt bemutatott rettenetes szaltója, nem is sérült meg annyira súlyosan, mint szegény Rossi éppen vele egy időben, na de mégis csak ez az első ilyen mutatvány.
A jelek szerint tehát lassan minden együtt lesz ahhoz, hogy az elektromos pályaversenyzés felzárkózzon a belsőégésű motorokkal hajtott gépekkel vívott csaták világára izgalom tekintetében. No meg bukások terén is, bár ez utóbbit egyik szakág versenyzőinek sem kívánjuk.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Ebbizony csak hályszályderocska 😀
Milyen hangja vót esés előtt mikor csutkát húzott, otthon a bébinek van ilyen fokozat a hajszárítón. Wiiiiiiiiiiiinny… 🙂
Azt hittem nem a hajszárítót mondod..
Úgy tudom az elektromotor a teljes nyomatékot leadja tkp.0-tól ameddig forog.
Sz.al highside-olni nem is olyan nehéz…(?)
Igen, anno amikor a Quantiát teszteltük, mondták, hogy óvatosan a
gázzal, akarom mondani a potméterrel. Áll a motor néma csendben, egy kis csavarás, és szó szerint majdnem hanyatt esik az ember…Jópofa!
Szakmámból adódóan biztos vagyok benne, hogy egyszer lesz egy elektromos motorom, persze majd ha kiforrta már magát és nem csak 80 km lesz a hatótáv.
A DC villanymotor egyik jó tulajdonsága tényleg a nyomaték, tiszta, csendes azonnal indul :)) Kisebb meghibásodási esély, stb..
No meg a motorfék!
Nekem az egyik nagy kedvencem a rövid kis Vectrixes próbaút alatt az volt, hogy a “gázkar” előrecsavarásával gyakorlatilag meg lehet állítani a járművet. Így nem kopik az üzemi fék, és nagyon hatékonyan tudjuk tölteni az akksit is.
Nem véletlen, hogy pl. a BMW X6 Activehybrid is rendelkezik e-Brake-kel: ott azt hiszem 3 m/s2 lassulás alatt nem dolgoznak a kerékfékek, utána automatikusan belépnek a lassításba.
most akkor azért esett a csóka, mert kiégett neki valami kondenzanyátor, vagy valami hasonló.