A nagy túraendúrók szegmense elvben a világuazóknak készült. Fontos a kényelem, a pakolhatóság, de a megfelelő szélvédelem éppúgy. Hiszen meg kell tennünk akár napi sokszáz kilométert bármilyen útviszonyok között, akár ketten, a poggyászainkkal együtt. Az XT1200Z ebből a szempontból már illethető némi kritikával. A gyári plexi alsó állásában az én testmagasságomnál olyan turbulenciát gerjesztett, ami egész érdekesen rázni kezdte a sisakomat – 120 körül már nem nagyon láttam az utat. Így hamar megemeltem, ami szerencsére nagyrészt megszüntette ezt a kellemetlenséget. A hozzám hasonlóan megnőtt pilótáknak elérhető gyári magasított szélvédő is, elvileg tehát van megoldás a jelenség orvoslására.
A kényelemmel úgyszintén nincs komoly gond, mind a vezető, mind az utas fejedelmien fér el. Az ülésmagasság stabil talajfogást tesz lehetővé, de az alacsonyabbaknak a nagyon vastag párnázású ülés is tartogat bőségesen tartalékot. A nyereg magassága egyébként egy kis műanyag közdarab állítgatásával vagy kivételével több szintre lőhető be. Az ülés-kormány-lábtartó háromszöge elképesztően jól van eltalálva: sem az alsó csigolyákat, sem a csuklókat a legkisebb mértékben sem terheli, de dinamikus haladáskor sem kell kapaszkodni a kormányba, hogy hanyatt ne essünk. Az utas kapaszkodója is teljesen rendben van, a gyári hátsó dobozzal pedig azt hiszem, még én is szívesen utaznék hátul. Bár így jobban belegondolva, inkább maradok vezetésnél.
Az idei évjáratú First Edition modellcsalád alapfelszereltségének részét képezi a két gyári oldaldoboz. Gálos Csabi barátom, aki nagy utazó hírében áll, erre mondta egyből, hogy “Na ez nekem kicsi lenne!” Valóban, a harminc literes masszív alu dobozok nagy előnye, hogy éppen megegyeznek a kormány szélességével, így városban, kocsik között is normálisan lehet velük közlekedni, azonban egy világ körüli útra lehet hogy elkelne egy kicsit több kapacitás. Nem tudom, a gyár fog-e készíteni a jövőben szélesebb koffereket, ha igen, ez a kérdés is ki lesz pipálva.
A teszt eredetileg csak egy gyors ismerkedésnek indult, azután – szégyen, nem szégyen – kisebb fajta szerelem lett belőle. Ezért hoztuk meg a döntést, hogy nem csak az első benyomásaimat, hanem teljes véleményemet írom meg ebben a tesztben. Természetesen a közösen eltöltött idő rövidsége miatt még számos kérdés nyitva maradt. Elsősorban, hogy milyen valóban vegyes útviszonyok mellett a Super Teneré, illetve hogy egy valódi hosszú távú túrán mit nyújt. Annyi kiderült, hogy a Yamaha újdonsága valóban a legkomolyabb kihívója lesz a BMW legendájának, az R1200GS modellnek. Hogy az összecsapásból ki kerül majd ki győztesen (illetve hogy melyik modell mely területen válik be jobban), azt csak egy alapos összehasonlítással fogjuk tudni kideríteni. Így amikor egy hosszabb lélegzetű vizsgálatra megkapjuk a gépet, mindenképpen melléteszünk egy 2010-es GS-t, és akkor úgy aszfalton, mint a nekik való terepviszonyok között alaposan összehasonlítjuk őket. Hogy sokszáz kilométeren milyen a nagy Yamaha, azt pedig a Bike Maraton 24 órás túraversenyén tervezem kipróbálni: ott bő ezer kilométert fogok a nyergében tölteni egyhuzamban.
Mind a két anyag valamikor a nyár folyamán eljut kedves olvasóinkhoz, így reméljük, egyre pontosabb képünk lesz arról, hogy a túraendúrók nagy világversenyének dobogóján mennyire előkelő helyre kerül a Yamaha XT1200Z Super Teneré.
Jöjjenek a műszaki adatok!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Nem tudok elfogultság nélkül gondolni a motorra.
Egyrészt nagyon szeretem a Yamahákat, első “igazi” motorjaim is azok voltak. Ha már korábban lett volna a nagy Teneré, a TDM után valószínűleg arra nyergelek át.
Nem oly rég került a kezembe egy SB magazin, ahol egy teszten szerepelt a 900-as TDM is. Persze utolsó is lett és kapott fikázást rendesen. Volt ott egy olyasféle kinyilatkoztatása a teszt írójának, hogy a sorkettes motor eldalolta már a magáét a Kispollákban.
Ezzel szemben érdekes módon a Yamaha nem adta fel, sőt kapott pár új társat is (BMW, Kawa), akik tovább viszik a soros kettes blokk építésének hagyományát. Persze a szükséges finomításokkal.
Ennek a motornak a blokkja hírből sem ismeri a TDM-en megszokott rázkódásokat alacsony fordulaton. Húz alulról, tol magasan, egyre megy neki.
Még egy dolog, ami nagyon megfogott. A kardánreakciók. Mármint az, hogy nincsenek. Sem fizikai, sem audio értelemben sem lehet elmarasztalót mondani róla, még annyira sem “hézagos”, vagy hangos, mint egy kelleténél megnyúlt lánc-hajtás.
A Yamaha átugrotta végre a saját árnyékát és biztos vagyok benne, hogy sok-sok világcsavargónak fog ez a motor örömet okozni.
Kiváncs vagyok nyár végére lecserélnéd e a BMW-t erre..
Csak nem egy V-max tárcsa az ott hátul?
Tetszik, jól néz ki ez a gép… Kíváncsian várom majd az összehasonlítást a GS-el. Doboz tényleg nem túl nagy, bár gondolom van csúcskéz hozzá.
Jó a cikk is Mackó, meg a vidi is.
Nekem tetszik, kicsit Vara feeling az eleje+idom, de természetesen szép. Jól fel van szerelve, bár a “no kikapcs” ABS nem gyó.
Bár a hangvillával fürödtem már be anno, ezt kiprószálnám 1x:-))))
Én nem tom Hölgyek,Urak…Jópofa meg minden, de nem értem miért van Maci így elájulva tőle. Szerintem egy jó nagy túragép oszt annyi! Semmi egyedi, semmi innováció, semmi fantázia. Összeraktak aranyáron egy 12 egy tucat túragépet, ami e szerint szerencsés módon jól sikerült, de se íze se bűze. A boxer BMW az igen! Olyan nincs még egy. Arra aztán nem lehet mondani, hogy 12 egy tucat…Ráadásul olyan messze van ez az endurótól, hogy ihaj…Szerintem Maci unja már a jó GSA-t, azért ennyire lelkes. Hiába, hosszú házasság az övé, a friss husi meg friss husi, de a régi bölcsek megmondták: ” Szerelem sötét verem!” :o)
Lehet alacsony a súlypont de a 260 kiló akkor is 260 kiló, a terepképességet ez nagyban behatárolja, ergo => aszfaltenduro. Bár lehet igazuk van a japóknak, ami terepet ezek később a gyakorlatban látni fognak ott még egy gsxr is elmegy. Hány darab lát ezekből igazi terepet? Százból egy talán. Túramotornak szerintem ne nevezzük mert abban a mezőnyben gtr1400-fjr meg a többi sornégyes vaddisznó mellett nem állna helyt.
A minimum 180-185 cm testmagasság pedig itt is erősen ajánlott, ez a másik hülyeség amit egyik gyártó sem tud kinőni, a minőségi csúcsmodell csak egy nagy dromedár lehet, aki nem nőtt 2 méteresre az érje be a középkategóriával.
Érdekes eredményt hozna egy olyan statisztika, ami azt vizsgálná, hogy pl. az “etalon” GS használók között mekkora az aránya a motort terepen is használóknak??? Gyanítom, hogy elenyésző.
De nem lenne más a helyzet a Tiger, a V-Strom, a Varadero és (Zsore most ne figyelj ide) urambocsá’ még a KTM Adv 990 esetében sem.
Miért?
Mert “normális” ember terepezni nem ilyen motort választ. Még ha van is néhány olyan tökös társunk, akik rendre bebizonyítják, hogy akár arra is alkalmasak.
A túramotor kategóriát igen nehéz egzakt módon meghatározni, de talán felesleges és lehetetlen is. Mindenkinek az a túramotor, amit arra a célra választ. Mihez kellene ezt egyébként kötni?
Teljesítményhez? Lökettérfogathoz? Pakolhatósághoz? Komforthoz?
Aki tudja, ne tartsa magában az igazságot.
(azon pedig már sajnos meg sem lepődöm, hogy még mielőtt egyetlen csavart bárki megpillanthatott volna ebből a motorból, a különböző fórumokon már meg is indult az észosztás arról, hogy miért lesz ez sz@r)
Nekem tettszik ez a motor főleg hogy Yamaha.
Végső lépcsőfoknak jó lesz a szamárlétrán, de előtte azért beiktatok egy TDM-et is.
Szerintem azt rég el lehetne felejteni hogy túraenduroval terepezzünk, innentől fogva meg nem sokat számít a súly szerintem. Arról viszont érdekelne a tesztelő véleménye, hogy miután látta, és ment is a motorral, stb, valóban palacsintává lapul-e az oldalra rakott hűtő egy egyszerű eldőlésnél?
Dromedár? Hát nemtudom, az én közel 190 centis magamsságomnak szerintem megfelelne, ezen kívül írták hogy állítható az ülésmagasság, innentől meg nincs gond szerintem a mérettel. Amúgy sem szeretem a játékmotorokat. Egy 600-as supersporton én pl csak nyomorognék, és úgy érzem rajta magam mint egy majom a köszörűkövön, a plexi meg olyan közel van hogy azt haapni tudnám.
Gondolkoztam hogy belekössek-e hogy vajon miért kellett ekkora blokkot fejleszteni, miért kell ez a megalománia (?), de hogy ilyen emberi fogyasztást produkál, innentől nem vitatom.
Összességében nájsz.
Mikorra várható a hosszú teszt?
Nekem is roppant mód tetszik a jószág (így képen) bár egyelőre nem tervezek motorcserét. Érdekelne ellenben azok véleménye akik már ültek a jószágon, szerintük mennyire helytálló a megelőlegezett bizalmatlanság a terepező képességét illetően ?
A túramotor és a túraenduró fogalmához:
Meglátásom szerint ezek semmiképpen nem tekinthetőek egzakt fogalomnak! Miután szinte minden egyes felhasználónál mást és mást jelentenek. Pl. ha valakinek a túramotor azt jelenti, hogy szeret egyszerre háromezer kilómétert lenyomni utassal és cuccokkal, de mindezt kizárólag aszfalton, akkor neki mondjuk egy BMW RT lesz az ideális választás (persze mondhatnék még 200 egyéb típust is), ellenben ha emberünk egyedül mozog általában, rövidebb távokon, alsóbbrendű utakat részesítve előnyben, és ha megkíván itt-ott egy helyes kis domboldalt ahova nem vezet még földút sem, akkor neki éppen a GSA vagy a KTM 950,990 Adventure lesz a legjobb túragép…Ami ezen anyahajók terepképességeit illeti, az nagyban függ a felhasználó képességeitől, de természetesen vannak a gép által szabott határok is. Ergo: itt is az lesz a legfőbb szempont, hogy hogyan kívánja használni a tulaja a választottját. Kevés olyan motor van, amely szinte mindenben egy és ugyanazt tudja, talán ez az új YST és a BMW GSA éppen ilyenek. Mind árban, mind képességeikben. Ennek ellenére egyszerűen nem hiszem el, hogy ez a gép tudná azt, amit egy GSA! Ha mégis, akkor is azt mondom, hogy az én szememben ez csak egy fantáziamentes, újabb japán tucatmotor, aminek semmilyen egyénisége nincs! Ezzel nem azt mondom, hogy rossz! Csak azt, hogy akinek valami különleges kell, akinek számít az egyéniség, annak sosem lesz ez jó választás. Nem kell, hogy egyetértsetek velem, még az sem biztos, hogy így van, ahogy írtam. Ez mindössze az én véleményem! :o)
Zsore! A puding próbája!!!!
Próbáld ki.
Persze akkor sem lesz terepmotor, ha bárki a feje tetejére áll.
De az, hogy fantáziamentes, az igaz, de csak ha minden motorra ezt állítjuk, aminek két-három kereke, ülése, kormánya, robbanómotorja van.
Van ebben fantázia, éppen elég.
Egy valamiben első pillantásra messze elmarad a GS-től. Soha nem bírna ki olyan durva pereceket annyira semmi kis károsodásokkal, mint amaz. Ebben a BMW utolérhetetlen.
Tehát mitől van ebben fantázia? A boxer az boxer! A KTM LC8-as vékettese is egyedi vezetési és hang élményt nyújtanak, de ez a soros kettes…Sztem egyetlen porcikája sincs ennek a mocinak, amin egy secundumnál tovább elidőzne az ember szeme…Mindegy, nem a vita a célom. Nekem nem kéne!
Ami pedig az utolsó mondataid illeti, gondolom KTM-et akartál írni 😉 A GS strapabírása konkrétan nulla a KTM Adventure ( A Szuper Endurot nem is említem:) szívósságához képest. Látod akár ez is lehet egy komoly szempont feltéve, ha a delikvens komolyan gondolja a túraenduró fogalmából az enduró részt… :o)
Nemtudom a sok fanyalgó mit várt, milyen erőforrást építenek majd be?! (mintha csak abból állna egy motor).
A túraendurók alapvetően nem sokhengeresek, tehát a 2 az ideális. Namármost 2 hengerrel olyan sok féle képpen nem lehet variálni. Építhettek volna boxert, de akkor senki nem mossa le a Yamaháról hogy a bömöst majmolja.
Lehetett volna v2-es, viszont annak egyrészt nincs nagy hagyománya a hangvillásoknál, másrészt akkor meg a Varadero v. KTM másolás lett volna a vád.
Marad a sor2. Abból már amúgy is építettek néhány jól sikerült motort, akkor meg miért ne legyen az? A teszt alapján pedig ez sem lett rossz.
A túraenduro témához pedig: A GS-nek és az Adventure-nek senki nem vitatta az előnyeit, megbízhatóságát, strapabírását. A Superenduro meg nem túra enduro.
Végül lehet hogy nem olyan egyedi mint bármelyik európai márka motorja, de nem gondolnám hogy attól hogy Japán, attól csak unalmas lehet. El kellene inkább fogadni hogy a KTM-nek és a BMW-nek komoly kihívója akadt.
Az egyediséghez csak annyit, hogy ez a motor nem az, mivel többet is legyártanak belőle. Egyedit pl. az oréndzs kóntri csoppersz csinál.
A sor kettese meg pont hogy nem hétköznapi cucc. Nézzünk csak szét a piacon, hogy hány sor kettes motortípus van. Azon belül pedig hány van elékelve a Teneré-ben használt technológiával. Szóval van annyira különc az a motor, mint a BMW boxere.
Mackó a cikk nagyon tetszett, nem éreztem benne az eddig a Teneréről olvasott cikkekel ellentétben a marketing ízt. Nagyon várom a hosszú tesztet. De a csávót aki a videó első részében rotyogtatja a gépét máskor intsétek már le
Láttam végre élőben a kicsikét, kint volt tegnap a hringen. Benne van az anyag az biztos Jók az arányai, a fejidom ami a képekről elég bután néz ki a valóságban már elmegy, bár tetszeni azért nem tetszik. A kék-szürke szín nem passzol hozzá (szerintem), valami macsósabb kéne, sötétebb matt szürke-fekete vagy valami terepes minta.
Nekem az a véleményem, ha vkinek ‘egyediség’ a legfőbb kritérium, aminek a motorja megfeleljen, az igazából nem is akar motorozni, csak mutogatni a motorját. Én ilyennek gondoltam sokáig az R1200GS-t, ameddig kipróbálhattam, több száz km-en, onnantól számomra etalon!
Úgy nekiindulni motort venni, h “csak V2, v csak boxer stb…”, olyan, mint kijelenteni, nekem csak a szőke nő tetszik. Ilyen nincs, legalábbis nekem nem így működik.
Vannak szép motorok és vannak jó motorok, a túraenduro-nál nem a megjelenés a fő szempont, hanem a funkcionalitás. Az eddig próbáltak közül nekem az R1200GS a csúcs, ami formára egyáltalán nem szép, nem úgy mint a Moto-Guzzi V7, de nem kérdés a két motor közti különbség!
Az oldalra kitett hűtő meg annyira sérülékeny, mint a BMW kétoldalra kitett blokkja, mégsem hallani, h borulásnál megállt a gép.
“Az oldalra kitett hűtő meg annyira sérülékeny, mint a BMW kétoldalra kitett blokkja, mégsem hallani, h borulásnál megállt a gép.”
Kivételek sajnos vannak.
Egyedi alatt természetesen nem a különcködő, mindenkinél feltűnőbbet értem! Arra gondolok, hogy legyen vmi a motorban, ami csak és kizárólag “rá” jellemző! Hogy jobban értsétek mire gondolok, itt van az elmúlt 10-20 év japán autógyártása. Szuper megbízható, sótlan, funkcionális autók. Aki arra használja, hogy eljusson A-ból B-be annak nincs jobb pl. egy corollánál. De aki emóciókat is kapcsol az autózáshoz, az vesz egy Alfát, egy Subarut (ez a japán kivétel:), szóval erről beszélek!
Visszatérve ehhez a motorhoz, majd meglátjuk kit igazol az idő! Úgy sejtem, nem lesz trónfosztás….
Óh, a mindenit. (Ezt azért írom így, mert Mackó a múltkor rámszólt, hogy a saját oldalunkon a fórumokban is legyek választékos…)
Szóval gondolom ilyen akkor történik, amikor csúszás közben megakad valamiben a hengerfej, ugye? Azért nyugtass meg, hogy egy akármilyen eldőléstől ilyen nem történik…
eko, tiszta szerencse, hogy voltak azon a motoron jól védő, könnyen cserélhető BUKÓGOMBÁK!!!
Sokat látott motorsrendőr barátom szerint úgy 80 körül kell nekimenni a beton villanyoszlopnak, hogy így leszakadjon a henger…
Amúgy a sok kérdésre, hogy mikor lesz a hosszabb teszt, most nem tudok válaszolni, de megpróbálok egyeztetni mindenkivel és még ebben a hónapban összehozni. Esetleg kivisszük Garmischba, hogy tényleg bajorbosszantó legyen!
Hogy a hűtő mennyire sérülékeny, azt meg sehogy nem szeretném kipróbálni. Sem hosszú, sem rövid, sem semmilyen teszten. Ahogy a Goldwing légzsákját sem például.
Nem tudom, a képen látható motorral mi történt, de 100-120 körül egy járdaszegélytöl még nem lesz ilyen.
BananaJoe, ha elfogadsz egy jótanácsot: a TDM-et szerintem hagyd ki. Ha teheted, ülj egyből a Super Tenerére. Nagyságrendekkel jobb motor, szegény TDM felett már eljárt az idő vasfoga…
Most nézem csak:
egy kis gonoszkodás ügyében neked sem kell tanácsot kérni..
Na ja…
Érdekességként, info-ként:
“Like those cruiser copies compared to Harley originals, to buy a Super Ténéré you really have to not want a BMW, or specifically want a Yamaha. For some this will be enough: Yamaha’s reliability will probably be better (though R1 crank and clutch issues mean this isn’t guaranteed), and the sheer number of GSs around means there’s appeal in having something different. But where a Multistrada adds a unique Ducati angle to the adventure bike theme – ultra high performance and cutting edge electronics – the Yamaha offers nothing new.”
Innen: http://ashonbikes.com/content/yamaha-super-ténéré-test
Lehet benne valami, de azért hozzá kell tenni, hogy a fentebb olvasható tesztet olyasvalaki végezte, aki nem beszél mellé e tekintetben (mivel BMW-őrült (és ez nem sértés ebben a kontextusban)-sőt jogos is valahol), ráadásul azért nekem az már a maga nemében “something new”, hogy más koncepcióban is létrejött végre a “Gelaende + Strasse” úgy ahogy annak lennie kell. (az hogy annak úgy kell lennie ahogyan azt a BMW értelmezése már eltalálta az által nyer bizonyítást, hogy 30 éve töretlen sikermodell).
Hogy milyenek a terepképességei a Super Tenerének, az még egy erősen nyitott kérdés…
Gondolom csípi is a csőrödet rendesen, hogy még nem volt alkalom a tesztre… …megértem teljességgel.
Engem most nem értint, mert az én mindenesem egyelőre adott, és pillanatnyilag még nem gyártották le azt a motort amire a banditot cserélném, de a helyzet folyamatosan változik. Lehet hogy egyszer megjön az eszem, és akkor biztos vagyok benne, hogy ez lesz az a kategória ami mellett aztán leteszem a voksot.
Ha szabad vélemény nyilvánítanom, úgy hogy nem ültem egyik motoron sem mondanék valamit.
Mindenki azzal jön, hogy most akkor jobb, vagy rosszabb a GS(A)-nál. Amivel alapvetően nincs gond, mert ugye verseny, vásárlók, stb. Egy dolgot azonban vegyünk már észre. Van a piacon egy motor 30 éves múlttal (baromi nagy szó!), amit etalonnak tekint mindenki. Erre jön egy másik gyártó, akinek évtizedek óta nincs hasonló motorja és gurít egyet. Ezt pedig az etalonhoz kezdik el hasonlítgatni. Azt aláírom, hogy nem sok olyan motor van, amihez volna értelme hasonlítgatni, de mondjuk miért nem a Tiger vagy a Multistrada a nagy összehasonlítás ellenpontja? Végülis azokkal bárki hajlandó gond nélkül egy kategóriába sorolni.
Egy másik dolog ami kicsit vicces számomra, hogy mindenki jön a terepezési képességekkel. Ha jól tudom a GS legnagyobb piaca mind a mai napig Németo. Szeretnék látni már egy olyan statisztikát, hogy az átlagos német GS tulaj mennyi km-t tesz meg aszfalton és mennyit terepen. (Teszem ezt a GS vagy a tulajok képességeinek megkérdőjelezése nélkül.)
TeeJay, anélkül, hogy ismernék statisztikai adatot, nagyjából ki merem jelenteni, hogy a tulajdonosok 2-3 százaléka terepezik ezekkel a motorokkal.
Tehát valóban nem marginális a kérdés, a jelentősége (számomra) csak annyi, hogy a lehető legteljesebb képet szeretnénk ugye kapni a vizsgált motorokról. Ezeknek a gépeknek pedig valamilyen alapszinten el kell boldogulniuk könnyebb vagy maximum közepes terepen. Nem biztos, hogy a vevőkör jelentős része elvárja, de a kategóriával szemben mégis követelmény. Hiszen világjárók, vagy mifenék.
Van egy olyan mondás is, hogy minden motor endúró, erre példa Vadász barátunk avatarja is (Bandit a mély homokban), vagy Sjaak Lukassen rettenetes motorozásai az R1-el. De egy Bandittól vagy egy R1-től senki nem várja el, hogy használható legyen változatos terepviszonyok között, egy túraendúrótól pedig azért mégis csak.
Amúgy alakul az összehasonlítás időpontja: várhatóan július elején egy Garmisch-látogatás keretében egymásnak eresztjük őket. Kérdezték is, biztosan Super Tenerével akarok-e menni oda…
Ha Tenerével mész, vállalom, hogy viszem a motorodat…
Hopp-hopp, megjelent az első összeengedés…..
http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/videos/2010/june/jun0910-video-yamaha-super-tenere-group-test/
Nem túl rég volt szerencsém,a D902, úton haladni,és találkoztam. Kedves motoros társakal. Német BMW GS tulajdosok voltak ,ök egyedül Én két személyel, ezekel a CSODA motorokal nem volt kúnszt lépést tartani.
Természetesen nem azért mert én olyan ügyes vagyok. Csak hát egy
MOTOR volt a társam. Talán Galguscsabus ís tudna erről mesélní…
Széles ….mindenkinek !
Egy Pant akármikor elnézegetnék újra a garázsomban.
De a GS-sel és az új Tenerével nem egy pályán játszik.
Ahol ez alól a szuperexpresz alól elfogy a használható út és nincs tovább, ott a többiekkel még jó pár kaland várja a motorost!!
Azért, mert éppen összehozott az élet pár béna némettel, nem kell messzemenő következtetéseket levonni!
”Aki lassabb nálam az béna, aki gyorsabb, az öngyilkos őrült.” Ez a motorozás relativitás elmélete. Mindenki szemszögéből igaz…
A föld utat nem szereteti ez tény.De két személyel nem sokan járkálnak föld úton.Hozzá kell tennem bíztos nagy élvezet ,rajta menni( nem fíka) Én specíál nem szeretem. Van egy barátom,(KT. Africa Twin.) akinek ez a máníája Ő bíztosan tudna erről a párosról témáról pontos adatokat írni.Már mint a föld útról.( és a Gs-ről,mert nem egyszer sem kétszer mentek már közösen.).Az előbi témához hozzá szólva még azt szeretném hozzá tenni ahogy egyre nyugatabra mész,egyre kevesebb BMW,látsz. Ha véletlen találkozol vele
az bíztos Német.Olaszban,sem sokat láttam,( SS 48) pláne.Ennek ellenére azt mondom hogy jó motor csak nem kell előtte letérdelni mert nem ÍSTEN.Egy bíztos a reklámja az tökéletes.Ügyesen dolgozták meg a píacot.DE nem szeretnék egy Bmw tulajdonost sem megbátnatí , de vannak más motorok ís a vílágban, amik esetleg elérik ezt a szintet,( vagy még ís jobbak nála).Természetesen a saját kategoríájukban.
Azt ís hozzá kell tennem hogy volt szerencsém hozzá ,nem egy rövíd teszt útra ha nem használhatam egy hétíg ,km megkötés nélkül.
Bocs de itt most leírom a saját,benyomásaim. Fel hívom a figyelmet senkít nem akarok megbántani.( nem voltam vele föld úton mert nincs benne gyakorlatom,és nem akartam oda verní) A Boxert én nem szeretem.A fútómű ok,fék ok. Kícsit komolyabb sebeségnél,folyamatos( 110 felett) tudom a boxer, én ezért nem szeretem. Remegés reszketés,de aki Bmw tulajdonos,jól tudja míröl beszélek.
Két személyel,(kísé) erőtlen,folyamatosan, sebeséget kellet váltanom,a dínamikus motorozáshoz.Peddig nem is voltam fel pakolva, mí lett volna ha még a dobozokba ís tettem volna holmikat.Ülés pozíció rendben,a hátsó már nem anyíra ok.Magasan van a láb tartó. A pánhoz képest a (hegyekben) egy vagy két fokozatal lefelé kellet kapcsolnom ugyan azon az úton két személyel.Ami még nem tetszet,mindig vínnem kellet magamal OLAJAT,és nézegetni a szintett ,ne hogy baj legyen.
Lehet hogy rosszul gondolom de egy 4 míllás motor NE fogyaszon olajat!
Ha meg igy tervezték meg ott valami gond van.
A szervíz költségéről ínkább nem is írok semmit. Ezt csak Bmw. tulajok tudják ,ha bemerik vínni szakszervízbe.( Qva drága). Egy motoros társam bevítte a .. 40.000. szervízre úgy kb.110.000. ft -be került.Pontos összeget nem merte megmondani. Nekem ez sok. lehet hogy másnak ez nem, de nekem ez KOMOLY szempont.
Kedves Macko!
Nem bénák voltak,ott adott szituban ennyí fért bele.
“azt szeretném hozzá tenni ahogy egyre nyugatabra mész,egyre kevesebb BMW,látsz. Ha véletlen találkozol vele
az bíztos Német.Olaszban,sem sokat láttam”
Khm..
Eddig csak szelektív hallásról hallottam.
“Lehet hogy rosszul gondolom de egy 4 míllás motor NE fogyaszon olajat!
Ha meg igy tervezték meg ott valami gond van.”
Én a “nagy bajt” máshol látom.
Minden motor eszi az olajat! A szeretett Panod is! meglepödnél, ha tudnád, hogy menyire.
Az, hogy nem töltesz utána, annak más az oka..
Az üzemanygfogyaszást valahogy nem elítetted..
Végezetül egy képrejtvény:
Számoljuk meg, melyik márkából van a képen a legtöbb!
Kicsi lett a kép, de senkit sem szeretnék megfosztani az élménytöl, ezért megnézheti itt: yfrog.com/05urlaub200881j
Pünkösdkor a VIM (Varadéró Enternesönel Míting) idején meg Varával volt tele a Francjozef placca. Az akkor mit jelent?
Az olajfogyasztás témán meg tényleg kár lovagolni, habár hozzátenném, hogy egy HONDA nem eszi az olajat, főleg ha egy őskövület fekvőhengeres dínóhoz hasonlítjuk!
(Még mielőtt az érintett és tapasztalatom szerint “enyhén” túlszenzitív Tisztelt Társaság Boxer-lázadásba csap át, közlöm, hogy ez csupán egy jól-rosszul sikerült tréfa, sutka, jumor, stb.. volt. )
Pünkösdkor csínáltunk egy túrát ,Rt.1150. volt a társám, neki 6.8,nekem,
7.5.+150köb.+30le. A táv. 1500 km. És volt benne minden. Gondolom ez
0.7 líter nem nagy különbség.Biztos vagyok benne ha elmész külhonba,Te is nézegeted hogy milyen motorokal járnak,ott. Hogy víselkednek,PL. Víssza intenek ? Vagy sem. Fígyeled a közlekedést,a Motorosok víselkedését, motoroznak,( betartják a szabályokat)… Úgy egyáltalában ,mí ott a pálya.
Az én képem nem a garmisch-i BMW találkozón készült, hanem a Glockneren. Szerintem tükrözi az utcán is megtalálható átlagot.
De majd TeeJay belinkel (ha van kedve ) valami statisztikát az európai vagy Német eladásokról..
“Az olajfogyasztás témán meg tényleg kár lovagolni,”
Tényleg kár.
“ habár hozzátenném, hogy egy HONDA nem eszi az olajat,”
Ez meg hülyeség. Minden motor eszi az olajat!!
Gondolj csak bele: Ahhoz, hogy ne egye az olajat, az kellene, hogy az olajlehúzó gyürü minden molekulányi olajat eltávolitson a hengerfalról.
Müszakilag ez nem lenne akadály, de akkor mi van a kompressziógyürü(k)vel? Szárazon futna, de nem sokáig.
Ezért a cél egy olyan felületi sruktura elöállítása, (honolás) amelyen pont csak annyi olaj ül meg, amennyi a felsö gyürü(k) kenéséhez kell.
Persze annak egy része - mialatt érintkezik a lángfrontal, – szépen elég.
Viszont ugyan erre a felületre szépen lecsapódik az üzemanyag is.
Ráadásul a lehúzógyürüt nem véletlen nem hívják feltológyürünek.
Szépen maga alá is engedi az oda lecsapódott üzemagyagot és amikor az a dugattyú alá kerül, lemossa az oda felfröccsent olaj.
Ezért a ciklus végére a motorban lévö kenöanyag nem kis százaléka már benzin! (vagy gázolaj, etanol, sütöolaj. Ki mivel jár.)
Ugye azért az már feltünt, hogy amit leengedsz, hígabb, mint amit beletöltesz?!
Mutatok neked olyan nálam idösebb Ladát, ami termeli az olajat!
Elcseréled a motorodra?!
Láttam, hogy tréfának gondoltad az olajfogyasztást.
Viszont az ilyentréfák úgy épültek bele a köztudatba, hogy
“ez egy nagyon jó motor, mert ugyan ott a szint, mint amikor lecseréltem”
Míg itt is elhangzott a következö:
” egy 4 míllás motor NE fogyaszon olajat!”
Persze, meg fékbetétet, és benzint se.
Bár érdekes: Ha összeadjuk az üzemanyag+olaj költségünket, még mindig én járok jobban!
Na, most én vicceltem!! Nehogy kitörjön a Sárgaláz(adás) !
Kicsit elkanyarodtunk a Yamahától, de ezt még ideszúrom. Német eladási statisztika 2010. január 1-április 30.
http://www.ivm-ev.de/ivm_performance_2010-05_markt_in_zahlen.html?action=viewStatistic&StatisticId=1
http://www.motorostura.hu/build.asp?Module=news&ActiveModule=news&ActiveMode=DisplayArticle&ArticleID=568
Szép képek és érdekes maga az írás is. kb. úgy őt perc de megéri.
Mert a pudig probája az evés.És itt esznek kelnek bőven
Célegyenes, megpróbálnál egy kicsit helyesebben írni? Vagy, ha ne adj Isten diszlexiás vagy, akkor bocsánat.
mijér? mibaly a hejes irásal?