Egyszer egy tapasztalt motoros azt mondta, hogy a motort sohasem szabad letegezni. Ez persze annyit jelent, hogy aki nem a kellő tisztelettel közelít kedvenc járművéhez, az könnyen kerülhet kellemetlen helyzetbe. Különösen igaz ez az első motorkerékpár választásánál, hiszen a lépcsőfokokat érdemes bejárni. A robogók fénykorukat élik napjainkban, remek közlekedési eszközök – hatalmassá fajzott egyedeiktől eltekintve – elsősorban városi közlekedésre. Azonban sokan úgy gondolják, hogy a robogók nem „igazi” motorok, ha egy 125-ös kétkerekűről beszélünk az legyen inkább hagyományos felépítésű, „rendes” váltóval rendelkező moci.
A motorozás nagybetűs élményéhez tehát elsősorban a lábunk közé szorítható gépezet és a lábbal működtethető váltó szükséges, nem pedig 100 lóerő feletti teljesítmény. A Honda CBF125 már járt szerkesztőségünkben, és megállapítottuk, hogy ennek a belépő kategóriának tökéletesen megfelelő motorkerékpár. 11,3 lóerős egyhengeres motorja elegendő teljesítményt ad, hogy a városban fürgén kerülgessük az autókat. 2010. január 1. óta már a KRESZ is engedélyezi, hogy lámpánál, álló kocsisort kikerülve a motoros előre guruljon, így nehezen lehetne a három liter alatti fogyasztást produkáló CBF125-nél célszerűbb közlekedési eszközt találni.
Azonban városon kívül, pusztán a motorozás élményéért megtett kilométerek is kellemesek ennek a kis mindenesnek a nyergében. Végtelenül kezes, az ülés kialakítása pedig valóban lehetővé teszi, hogy barátnőnket, vagy éppen barátunkat utasként magunkkal vigyük. Kis tömege és jó geometriája miatt gyerekjáték az irányítása, amely motoros-tapasztalattól függetlenül minden helyzetben előny. Megjelenése kimondottan dögös, a nagyokat utánzó idomzata első pillantásra könnyen becsapja az embert.
A CBF125 sikere műszaki tartalmán és jó piaci pozícióján túl a kategóriában igazán kedvező árának is köszönhető. Most a jót egyenesen ellenállhatatlanná teszi a Honda Dream, hiszen a 648.000 forint listaárhoz képest, tavaszi akció keretében, regadóval, áfával együtt mindössze 550.000 forintot kell fizetni a Honda belépő sztármodelljéért. A kategória felé kacsingató kezdőknek, vagy a nyugodtabb vérmérsékletű haladó motorosoknak most mindenképp érdemes tehát besétálni az Alagút közelében lévő Dreambe.
A CBF125-ön túlmenően számos egyéb motort is szezoneleji akcióban kínál a több, mint három éve üzemelő kereskedés. Az első 75 darab motorkerékpár regisztrációs adó nélkül vihető el az alábbi modellekből:
A megbízható ANF125 Innova, a kis mérges CBR125, a mini Varadero XL125, az NHX110, az FES125 és az SH300 illetve az SH125 Lead robogók, a VTR250 (amelyért rajongtunk a teszt ideje alatt), valamint a Dreamnél egyedülálló módon most ebben a konstrukcióban találhatnak gazdára a CB600F Hornetek is.
Összességében nem lehet olyan kategóriát mondani, amelynek valamelyik képviselője ne lenne akcióban most a Dreamnél. Ám ha valaki inkább használt motorok közül válogatna, azt is talál szép számmal az Attila út mentén.
A Honda Dream nem kevesebbet állít weboldalán, mint hogy aki hozzájuk betér, olyan szolgáltatásban részesül, amilyennel még sehol máshol nem találkozott. Nem csekély súlyú kijelentés ez, menj, és ellenőrizd le gyorsan, hiszen az akció csak május 15-ig érvényes!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Ez a kis CBF szinte ingyen van. De akkor már inkább a VTR. Bár mindkettőnél nagyobb motorom van, szivesen begyűjtenék pár gépet, ha tehetném. De majd ennek is eljön az ideje.
Ha most ott tartanék hogy Hondát ,,kellene” vennem akkor az egy vfr800-as lenne. Amúgy Yamahás vagyok, azok közül meg FZ8 vagy tdm900 lenne. Milyen szép is álmodozni…
CBF nem teccik van benne valami kici occo benyomása nekem,
talán ha küllös lenne meg nem lenne rajt az a müanyag idom.
A 15 lóerő már jó lenne ha alap lenne ha már elvileg lehet annyi.
VTR 250 szerintem is jó. kéne..talán.
BanánosDzsó!
Eddig minden motorvásárlásomat irreális álmodozás előzte meg.
De minden álmom valóra is vált!
Álmodozzál csak nyugodtan, ha ven egy konkrét célod és minden este azzal fexel, reggel pedig arra ébredsz, akkor semmi sem állhat az utadba, hidd el!!!!!
Na ne bohóckodjunk már! aki komolyan veszi a motorozást az mind tudhatja, hogy 11,3 LE (már bocsánat) szart sem ér, még városban sem. Persze ha teljesen beállt a forgalom akkor persze 1 LE is elég. Az hogy még utas is üljön az ember mögé és ki menjél vele a városból az egyenesen siralmas és köze sincs a motorozás élményéhez. Szóval ha városi közlekedés akkor robogó, ha meg élménymotorozás akkor min. 70-80 LE és nagymotor. Ettől még a CBF125 biztosan aranyos meg minden, de semmi több…