A BMW a ’70-es évek végén, a ’80-as évek elején kisebb válsággal szembesült, tradicionális 2 hengeres boxer motorjaik teljesítménye elmaradt az egyre erősödő japán konkurencia modelljeihez képest. A sornényes, néha sorhatos keleti csodák könnyebbek, erősebbek voltak. A bajorok ekkora kivonultak az aktív versenyzésből, már ami a gyorsasági sportot illeti (idén 30 év kihagyás után térnek vissza a Man-szigetre), a kétségekkel fogadott K sorozat pedig csak később, 1983-ban indult útjára.
A bajorok gyorsasági „csúcsmodellje” az R100S volt ekkoriban, ennek az 1980-as változatára építve készítette el Michael Krauser az MKM1000 jelzésű masinát. A német motoros, aki az oldalkocsis versenyzésben és motoros kiegészítők gyártásában volt érdekelt, egy igazi ritkaságszámba menő gépet épített. A legyártott motorok pontos száma nem ismert, 200 és 240 közé tehető. Az akkori árfolyamon számolva Krauser 150.000 dollárnyi összeget ölt a fejlesztésbe, egy masina pedig 16.000 dollárba került. Cserébe egy, a gyári 70 lóerős modellnél majd 20 százalékkal erősebb, 82 lóerős gépet kaphak a vevők, amelynek tömege kortársaihoz képest alacsony, mindössze 218 kilogram volt. A HPN-nel közösen végzett átalakítás többek között magában foglalta egy új csőváz alkalmazását is, amely körülbelül 2,5 centiméterrel nagyobb tengelytávot és ezzel együtt jobb kezelhetőséget is eredményezett. A géphez új üvegszálas idomok is készültek, ezeket a korabeli R100RS és -RT modellek megjelenésért is felelős Franz Wiedemann tervezte. A masina gyorsulása javult, 0-ról 100 kilométer per órás tempóra 4,7 másodperc alatt ért el, ami fél pásodperccel jobb volt a gyári modell hasonló adatánál, végsebessége pedig 205 kilométer per óra volt.
Egy sportmotort a ma rendelkezésre álló technikával, alkatrészekkel tuningolni nem túl bonyolult feladat, azonban 30 évvel ezelőtt nem volt könnyű. Főleg úgy, hogy az elkészült gép még közúti közlekedésre alkalmas maradt, erre a Krausert a német TÜV hitelesítette.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
ismét egy problémás cikk….. milyen dolog az, hogy elmaradt a teljesítménye a japán konkurenciához képest?! nadekéremszépen! 😉 Ilyet írni?!
“2 hengeres boxer motorjaik teljesítménye elmaradt az egyre erősödő japán konkurencia modelljeihez képest. A sornényes, néha sorhatos keleti csodák könnyebbek, erősebbek voltak.”
Und?
Neki egy 2hengeres,2szelepes,léghűtéses,kardános gép a konkurencia.Abban a ligában meg elég jó volt.