Amikor egy motoros családba csemete érkezik, ráadásul fiúgyermek, nagyjából valószínűsíthető, hogy előbb-utóbb maga is nyeregbe pattan. Hiszen amint foglalkozni kezd a körülötte levő világgal, azt látja, hogy Apa motoros ruhát ölt, sisakot húz, és imádott motorján kigurul a kertből. Ez pedig olyan izgalmas! Majd maga is kitotyog a fészerbe, ahol a nagy sárga csoda áll, sőt Apa van olyan jó, hogy fel is ülteti a nyeregbe. Igaz, a kormányt nem éri el, de akkor is, olyan jó ott ülni. Képzeletben már ekkor éppen úgy motorozik, mint Apa.
Azután eljön az idő, és kap maga is szüleitől egy kis motort. Igaz, négy kereke van, csak lábbal lehet hajtani, mégis majd’ ugyanolyan, mint Apáé. Be is járja vele az egész kertet, rájön, hogy ez sokkal gyorsabb, kényelmesebb és főleg izgalmasabb helyváltoztatási forma, mint a gyaloglás. Anyát elkíséri a kisboltig, sőt a közeli mezőn a terepezés izgalmait is kipróbálhatja.
Szóval nagyon boldog saját kis járgányával. Csak egy dolog hiányzik, nevezetesen hogy ugyanolyan legyen, mint Apáé! Azután eljön a második szülinap, és megtörténik a CSODA: az udvaron ott áll egy új motor! A forma és a színek is hasonlítanak ahhoz a nagyhoz, ami a fészerben van. Ugyanúgy kiállnak oldalt a hengerek, ugyanolyan a futómű (apró eltéréseket leszámítva), szinte megegyezik a műszerfaluk, szóval ez már egy igazi motor! Sőt, mi több: ugyanaz a kék-fehér logó feszül az oldalán, amely oly sok motorost ejtett már rabul. Többek között Apát is…
Lehet lábbal hajtani, ráadásul kétféleképpen: úgy mint a régit, vagy akár pedállal is (igaz, az még kicsit messze van, de hamarosan eljön annak is az ideje). Minden részlete olyan, mint az igazié: tárcsafékek vannak rajta (bár a cipőtalp hatékonyabb lassításra képes), és ugyan még nem érti, miért jó ez, de telelever rendszerű a felfüggesztés is. Először körbejárja, megcsodálja minden részletét – ebben segít Apa is, sőt ő legalább úgy csodálja -, majd nyeregbe pattan. Sokkal nagyobb, mint a régi! Könnyebben is gurul, ráadásul sokkal halkabban, mert nem műanyag, hanem gumi borítja a kerekek futófelületét. Ennek még Anya is nagyon fog örülni, meg Nagyi is, hiszen a lakásban motorozva nem lesz olyan zajos, mint a régi bringa.
Nos, így indul el egy motoros karrierje! Reméljük, amikor majd sok-sok év múlva nagy motoron fog ülni, akkor is ugyanígy fog csillogni a szeme, és abban is reménykedjünk, hogy hű marad a márkához, amely első igazi gyermekmotorját készítette.
A teszthez köszönjük kedves olvasónk, Pázmány Péter – legfőképpen pedig tesztelőnk, ifjabb Pázmány Péter – segítségét.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Nagyon aranyos a kislurkó, azért feszít a bajor precizitáson rendesen, tudja ő is mi a jó 🙂 Biztos motoros lesz, ez tisztán látszik. És meg kell hagyni ütősebb a “vas” öö vagyis műanyag moci mint a régi. Mackó, nálatok a kutya is motorozik valld be! Láttam ahogy szaglászta, csillogott a szeme is.
Az illusztráció nálunk készült, és mi biztosítottuk a tesztmotort Mackó számára. A tesztelő pedig az épp kétéves KisPépé (Szilvi és Pépépe csemetéje)
Mackónak van 3 saját gyermeke, KisPépét ne varrjuk a nyakába 🙂 (Bár egy gyerektartásnyi lóvé mindig jól jönne :-))) )
Jah bocsáss meg pépé 🙂 Azt hittem Mackó kisfia 🙂 Aranyos kis sztori 🙂
Na ezért (is) jó ez az oldal.
Basszus, ilyen kell. Nem a leendő gyerekemnek, nekem, most, csak úgy, hogy legyen. KELL!:)