A háború utáni Olaszországban a kismotorok, robogók divathullámot indítottak el, és számtalan, ma már legendás márka térnyerését tették lehetővé. Bár az évek során sok gyártót felvásárolt a konkurencia, vagy éppen a hitelválság miatt éppen most jut csődközeli állapotba, néha egy-egy jó hír is felbukkan. A Lambretta motoGP szereplése legalábbis az örömteli kategóriába tartozik.
A legendás olasz márkát még 1922-ben alapította Ferdinando Innocenti, majd a „gyár” 1931-ben Milánóba költözött. Robogói sokáig nagy népszerűségnek örvendtek, de a 60-as évek végére a csökkenő kereslet és a cég rossz pénzügyi helyzete megpecsételte a márka sorsát. A gyártás jogát 1972-ben eladták a Scooters India számára és az eredeti cég megszűnt létezni. 2007-ben a márka visszakerült Olaszországba, a Motom Italia Spa vásárolta meg azt az indiai tulajdonostól.
Az 1950-es években a Lambretta feltűnt a gyorsasági motorozás világában is, egy V2-es, 250 köbcentis motorral vettek rész a világbajnokságban. 60 év kihagyás után a márka visszatér a versenyzéshez a 125-ös géposztályban. Az olasz Engines Engineering segítségével épített sportmotorok a Lambretta Reparto Corse csapat színeiben fognak indulni a futamokon a Loncin csapatot helyettesítve. Az új versenyistálló vezetője Nicola Casadei lesz, míg Giancarlo Cecchini a technikai igazgató. A csapat hivatalosan még nem nevezte meg versenyzőit, a pletykák szerint egy olasz és két más nemzetiségű motoros ülhet a versenygépek nyergébe.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »