Senki nem vitatja, hogy a Yamaha YZF450F kiemelkedően magas színvonalú terepgép. Hogyan és miért jut valakinek eszébe, hogy ebből a maga nemében szinte tökéletes konstrukcióból kiindulva egy minden ízében eltérő jellegű versenygépet faragjon, az örök rejtély marad számomra.
Nem elég azonban, hogy a motor stílusa, ruházata teljes metamorfózison esett át, az alkotó nagyon komolyan belenyúlt a technikába is. Hiszen az YZF450 példának okáért a könnyűfém vázában hordja az 1,2 liternyi motorolaját is – mivel pedig a vázszerkezet teljesen ki lett cserélve, nyilván ezt is át kellett hidalni. A képek szerint a ruha alatt szinte minden egyedi gyártású, érdemes egy pillantást vetni a levetkőztetett gépre is.
Érdekes, hogy például az alsó motorvédő gyári állapotában megmaradt, bár idomokkal felöltöztetve – tegyük hozzá, nagy szerencsére! – nem látszik. A váz, a teljes futómű, az ülés alatt elvezetett kipufogó azonban mind-mind alapos, és igen átgondoltnak látszó munka eredményeként születhettek meg.
Sajnos semmilyen technikai adattal nem rendelkezünk a motorról. Érdekes lenne tudni, hogy mennyivel és milyen irányban változott meg a tömege (könnyebb vélhetőleg nem lett), módosult-e a teljesítménye, illetve hogy vajon milyen érzés lehet vezetni egy ilyen múltidéző stílusú, azonban a képek szerint motorjában, futóművében abszolút modern gépet.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Nem újdonság hogy versenykrossz blokk köré más stílusú gépet építenek.
A Beon Automotive nevű spanyol cég olyan szetteket kínál krosszgépekhez, amivel supersport motorokat lehet építeni belőlük. Akit érdekel, az keressen rá guggliban hogy 450 GP.
Minden elismerésem az építőnek. Átolvasgattam már olyan magyar fórumokat, ahol arról beszélnek, ki milyen café racer-t épít éppen, miből, hogyan. Képek is vannak. Izgalmas dolog a motorépítés. Ha lenne miből, én is nekiállnék.
Még, még több ilyen café racer-es cikket!!!
Köszi, hogy írtok róluk.
Csatlakozom BananaJoe-hoz! Nem újkeletü a dolog, sőt amerikában versenysorozat is van a gépeknek, supermono a nevük! Egyébként ez kifejezetten szép darab! Ott teljesen be vannak idomozva, úgy néznek ki mint a GP gépek, nagyrészük ott is krosszmodellekből készül. Nemértem mit kell ezen ennyire csodálkozni:) Megfejtem neked az örök rejtélyt! Én krosszozom, egy 125ös rm-em van 2002es. Nagyjából azért képben vagyok … az a helyzet, hogy szériagyártásban csak a krosszgépek kínálnak kihegyezett blokkokat viszonylag kis köbcentiben. Szóval aki kisköbcentis versenymotort akar készíteni annak nagyonis ideális alap egy krosszgép, vagyis blokk. A BananaJoe által említett kitben például, nincs váz, azt érintetlenül hagyják, lényegében csak a futómü és az idomok vannak benne!
Csak azt nem értem hogy hogyan érnek el vele nagyobb sebességet, csak mert a krossz gépek nem a végsebességről szólnak. Áttételezés, vagy a váltóba is belenyúlnak?