Természetesen a C3-ra már nem igazak a bevezetőben említett kritikák, elődeit azonban gyakran illették azzal a váddal, hogy ormótlan és nehéz fejvédők. Ezen kritikákra válaszul az általunk is tesztelt C3-ast minden szempontból világeslővé fejlesztette a gyártó: immáron nem csak a legcsendesebb, de a legkönnyebb és legkisebb felnyitható bukósisak a piacon.
Most a jó még jobb lett: a milánói motorkiállításon bemutatták a C3 Carbont.
A sisakhéja teljes egészében szénszálas anyagból készült.
A Schuberth a Ferrari F1-es csapatának hivatalos partnereként hatalmas tapasztalatra tett szert a szénszálas sisakok gyártása terén. Hogy egy élesben végrehajtott – vagy inkább bekövetkezett – töréstesztre gondoljunk, elegendő felidéznünk Felipa Massa hungaroringi balesetét: a brazil versenyző Schubert fejvédője héjszerkezetének is nagyban köszönhette, hogy túlélte a szörnyű találkozást Barichello autójának alkatrészével.
A C3 Carbon a 4-6 rétegből álló szénszálas héjnak köszönhetően akár 12 százalékkal is könnyebb lehet, mint az e tekintetben szintén világelső C3. Az új modell két különböző méretű héjjal, összesen hat méretben (52-65, XS-XXXL) készül; a különböző méretű sisakok súly tekintetében eltérőek lehetnek, a legkönnyebb változat kevesebb mint 1450 grammos.
A C3 Carbonból mindössze 2000 darabot készítenek, azonban a hazai forgalmazó, az Euromotor kínálatában értelemszerűen megtalálható lesz.
Más újdonságokkal is jelentkezik azonban a német cég a 2010-es esztendőben, szintén a C3 modellcsaládból. Megjelenik a világ első, kimondottan hölgyek számára fejlesztett felnyitható sisakja.
A C3 Lady tervezői nemcsak a hölgyekre jellemző kisebb fejméretet (koponyakerületet) vették figyelembe, hanem azt is, hogy a nők arca rendszerint keskenyebb felépítésű, mint a férfiaké. A Schuberth C3 Lady bukósisakot ennek megfelelően vastagabb arcpárnázással és új nyakpárnával látták el, ami nem csupán a komfortot növeli, hanem – a jobb illeszkedés révén – a biztonságot is. Bélését szintén a hölgyek ízléséhez igazodva alakították ki.
A C3 Lady a 2009-es év végén kerül a márkakereskedésekbe. Az új modell megrendelhető lesz ugyanazokban a színekben, mint a már ismert C3, de szerepelnek majd a kínálatban nőies fényezések is, mint például a gyöngyházfehér.
A motoros túrák során folyamatos gondot okoz a motorosok egy jelentős részének a kommunikáció megoldása. Akár az utassal való beszélgetés, akár a navigáció hangjának sisakba juttatása igen fontos lehet, ha valaki napokat tölt nyeregben. Hosszú ideje várunk egy valóban tökéletes megoldásra. Most, szintén a C3 modellcsaládban (valamint elődeiben) úgy tűnik, ez megérkezett: itt az SRC-System.
A milánói motorkiállításon mutatkozott be Schuberth Rider Communication System (SRCS) névre hallgató, tökéletesen integrált sisakkommunikációs rendszer, amelyet a márka felnyitható bukósisakjaihoz, vagyis a C3, C2 és Concept modellekhez fejlesztettek ki. A Schuberth a Cardo Systems, Inc.-vel közösen alkotta meg az SRCS-t, utóbbi cég vezető szerepet tölt be a Bluetooth technológiát alkalmazó motoros kommunikációs rendszerek piacán.
Az SRCS számos kommunikációs és szórakozási lehetőséget kínál: az intercom funkciónak köszönhetően akár három motoros is beszélgethet egymással, a Bluetooth technológia segítségével mobiltelefonnal és navigációs berendezéssel (GPS-hez), USB csatlakozóval pedig MP3-lejátszóval köthető össze a rendszer. A beépített FM-rádió lehetővé teszi, hogy a motoros menet közben értesüljön a legfrissebb közlekedési információkról.
A mérnökök úgy tervezték meg az SRCS-t, hogy tökéletes egységet alkosson a Schuberth felnyitható bukósisakjaival: a Cardo által készített kommunikációs eszközt a C3, C2 és Concept sisakok zajcsökkentő gallérjába építették be. Az SRCS ennek köszönhetően rendkívül könnyen felszerelhető, akár utólag is: egyszerűen le kell venni a sisakról az eredeti zajcsökkentő gallért, és néhány mozdulattal a helyére kell illeszteni az SRCS-sel felszerelt másik gallért. Ezután tépőzárak segítségével be kell helyezni a rendkívül lapos kialakítású fülhallgatókat a számukra kialakított mélyedésekbe, a rugalmas szárú mikrofont pedig a kívánt pozícióba kell állítani – és készen is vagyunk! Az SRCS nagy előnye a külső sisakhéjra szerelhető, bonyolult kommunikációs rendszerekkel szemben, hogy nem növeli a szélzajt.
Cimkék:
Aki négyszer egymás után a elsőként válaszol helyesen, MV Agusta tollat és pendrive-ot nyer.
Elolvasom »Nevetséges, vagy komolyan kell venni? A Bajaj a világ legnagyobb motorgyártója szeretne lenni. Ennek érdekében még robogó-gyártásukat is feláldozzák.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Jó lenne, ha a schuberthnek bevállna a komminikációs kütyüje….
…az előúző nem volt valami sikeres (bluesonic) technikailag sem, árazása sem volt igazán nyerő, de sokan költenek a célközönségben 3-500.000 forint összeget kommunikációra (Baehr verso XL és társai), tehát nem is az volt a sikertelenség oka. .inkább a használhatósá-minőség.
C3 már magában is filigrán volt az elődjeihez képest.. ez a karbonsisak meg egy álom….
…álomáron? (információ van e lesz e?)
“Igy motorozás közben – ha éppen nem MP3 lejátszónkat hallgatjuk a hosszúúton – a helyi adók zenéit is évezhetjük.”
rádiózás motorozás közben..hmhm…
kb mint TV-zés szex közben:)
de a mobilos funkcionak van értelme…
Érdekes ez a kérdés. Valamikor mindkettőt hülyeségnek tartottam.
Aztán először a telefonra szoktam rá, mert sokbe került (időben és pénzben egyaránt) mindenkit visszahivogatni, amikor hétköznapokon motorral közlekedtem a városban. Ma a túrák során mindig le van némítva a telefonom: ha élvezni akarom a motorozást, nem veszem fel. Mióta a Nolant használom hétköznapos sisaknak, azóta a fenti kérdés viszont megoldódott.
Ugyanakkor a hosszú túták monoton szakaszain – pl. eljuni az osztrák határra a 8-as főúton, a románra a 4-esen, stb. – nagyon is jól jön az MP3. Azt most vezetékes formában használjuk a Starcom rendszerrel, és az is teljesen megfelel. Érdekes, hétvégén nem zavar a vezetékes sisakkomunikáció, csak hétköznap, amikor fel-le ugrálok folyton a motorról.
Sokat vívódtam, aztán megoldottam a menet közbeni telefonálást és nem bántam meg.
Az alapprobléma a következő volt: üzletkötéssel (is) foglalkozom, nem tehetem meg (sajnos), hogy motorozás közben ne foglalkozzam az ügyfelekkel, partnerekel.
Amikor hívtak, vagy megálltam, vetkőztem, sisak le, aztán vagy csörgött még, vagy nem. Általában nem.
Hívhattam vissza mindenkit.
Ha nem tudtam rögtön megállni, akkor rendszeresen előfordult, hogy később már nem volt elérhető, mire elértem ugrott a biznisz.
De az is visszatérő gond volt, hogy nem jelzett ki számot, nem tudtam kit kellene keresnem.
A Cardo Scala-val ez a problémakör egy csapással megoldódott.
Mostanában néha arra is gondolok, hogy jó lenne kicsit zenét is hallgatni menet közben. Talán majd egy Starcom…..
Vadász!
Írtad, hogy a C3 sehogy sem passzolt a fejedre.
Ihol a femina változat, tégy egy próbát
.
Cuki lennél a Banditán egy pink fejfedőben
!!!
(bocs, de ezt nem tudtam kihagyni
)
a sisakos kommunikáció télleg jó, de a zenehalgatás: én ugy vagyok vele hogy elvonja a figyelmem….kocsiba még elmegy de motoron már veszélyes..nálam…
Isze pont a te sisakodat próbáltam… …és a méretmegadás szerint jónak kellettv volna lennie.. ehelyett olyan volt, mintha az enyimből kiveszem a bélést, és úgy húzom a fejemre…
…xal fene tudja… én voltam a marha amikor a gigastore-ban voltam és vettem a zümit próbálgathattam volna c3-at is, és akkor most jobban képben lennék, hogy mi a téma.
Én meg haragszom a Schuberth-re, mert amikor megvettem a C2-t
nem sokkal utána jött ki a C3. :-)
Amúgy a párásodástól eltekintve nem tudok rá rosszat mondani.
Eko!
Már lehet kapni a C2-re is pinlock fóliás plexit.
A headset a Louisban 300€ ami azért nem kevés és bár hihetetlen ötletesnek tartom a probléma megoldását, vannak kétségeim a kezelhetőséggel (gombok mérete, elhelyezése) kapcsolatban.
A Carbon bukó pedig ~280.000 FT
Úgy tűnik ebből is kimaradok
Igen, de állítólag túl vastag vele a plexi, és csak úgy tudod felhajtani, ha legalább az egyik oldalát elöre húzod.
Nem tudom, nem próbáltam, de több helyröl ezt hallottam..
Eko, a C2-n a pinlockos plexi tényleg beleér a felső szigetelő gumiba felnyitáskor. De ott ki tudod pattintani az egész vizort, ha akarod.
Ugyanakkor a Nolanomon is hozzáér, és fél éve semmi baja a guminak ettől.