Párizs lakossága megközelítőleg 2,2 millió fő, de az agglomerációban élőkkel együtt ez a szám 10 millió felett van – hogy a turistákról már ne is beszéljünk. Magában a városban a népsűrűség körülbelül nyolcszorosa a budapestinek, ami nem csoda, figyelembe véve, hogy a város maga csak hatodakkora területű, mint fővárosunk. Mégis egy igazi világvárosról beszélünk, így kissé meglepő, hogy a párizsi taxik száma mindössze megközelítőleg 16,000. A helyzetet a Sárközy-kormányzat még januárban kezdte megváltoztatni, a taxis engedélyek kiadási feltételeinek és a taxizásra vonatkozó szabályok enyhítésével. Január 30-án ez ellen tiltakoztak a párizsi taxisok. Ezt megelőzően 2008. nyarán az emelkedő üzemanyag-árak ellen demonstráltak forgalomlassító akciójukkal.
December 8-án ismét hallattak magukról a személyszállító kisiparosok, ezúttal a motoros taxisok újabb térnyerése ellen tüntettek. Történt ugyanis, hogy a motoros taxisoknak engedélyezték a repülőtéri drosztok használatát. Míg a négykerekűek gyakran órákat állnak a dugóban, a motorosok viszonylag könnyedén haladnak ilyenkor is (a legtöbb motoros taxi Goldwing…), így egyre nagyobb teret nyer a személyszállítás ezen formája. Az autósok szerint ez veszélyezteti a megélhetésüket. A hatóság álláspontja szerint a piacon van hely mindkét személyszállítási formának, a valóságban pedig az utasközönség elég jól szétválasztható – sokan nem tudják, vagy éppen merik használni a motoros taxi szolgáltatást. Pedig Párizsban nem könnyű taxit fogni.
A sztrájk pikantériája, hogy a motoros taxisok másnap megköszönték azt a szervezőknek: bármikor, amikor közlekedési nehézség, sztrájk várható Párizsban, a forgalmuk megugrik…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
”Az autósok szerint ez veszélyezteti a megélhetésüket.”
Na és? Menjenek el dolgozni! Nem kötelezö taxisnak lenni!
Majd ha kevesebben lesznek, aki marad megél.
Hehe, ezexerint hülyék sem csak mifelénk vannak!
Bírom, mikor bárki kardot ránt, a saját, vélt monopóliuma miatt. Ha kielégítő szolgáltatást nyújt egy taxi és az kell az utazóközönségnek, akkor nyilván nem fog motorra ülni helyette. Ennyi.
Tényleg, mi a helyzet a budapesti motoros taxikkal??
Egy időben lehetett róluk hallani, hogy beindul a verkli, de aztán néma csend.
Legalább is idáig nem jönnek el róluk a hírek.
A taxisokat nem szídni ! :-)))
Persze aláírom sok köztük az idióta !
Persze, hogy Párizsban működik a motoros taxi biznisz. Egy GoldWing már majdnem autó és a képet elnézve valóban simán lavírozhat a sorok között. Mennyi esélye lenne a Nagykörúton, ahol a villamosmegállóknál még az elvileg odavaló 2 autó sem fér el néha És ahol elférne (bár nem tudom hol) biztos lenne egy “udvarias” autós aki keresztbe tenne. “Rendes” motor meg nem lehet altarnatíva arra, hogy bármikor bárki ráüljön utasként. Egyébként nekem lennének averzióim az “alig” használt bukókkal is
Egy Yamaha R1-es taxiba ‘beszállnék’.
Némelyikhez még utánfutó is van (a csomagoknak – főleg ezek járnak a reptérhez…).