A németek nagy bevásárlást tartanak, a Porsche után újabb piacok után néztek, és ha azt is tudjuk, hogy Herr Piech szereti a motorokat, nem nehéz kitalálni, miért pont a Suzukira esett a választás. Persze a 2,5 milliárdos részvényvásárlás alapvetően az autóipari érdekekről szól: a VW az indiai és kínai piacokon erősíthet a Suzuki segítségével, míg a Suzuki a hibrid és elektromos fejlesztésekhez férhet hozzá. Az egyesülés azonban mindenképpen érdekes, ugyanis ketten könnyedén beelőzhetik a gyengélkedő Toyotát, és így a világ legnagyobb autógyártója lehet az egykor Hitler támogatta népautókból kinőtt, ma is részben családi tulajdonú cég.
A Suzuki azonban a motorok miatt is érdekes. Korábban a Ducati felvásárlása szerepelt a pletykákban, Piech-nek ez a kedvenc márkája, vagy egy másik olasz gyár, ha már a bolognai céget nem lehet megvenni. Bár az MV Agustához vagy a Moto Morinihez jelenleg fillérekért hozzá lehet jutni, a VW a Suzukit választotta, amely a világ harmadik legnagyobb motorgyártója 3,28 millió motorkerékpárral. Nem nehéz kitalálni, ezeknek a többsége nem GSX-R vagy Intruder, hanem 50-125 köbcentiméter közötti csettegő az ázsiai piacokon. A motorkerékpárok a VW számára sem teljesen ismeretlenek azért, a 3 hengeres dízel motort használták a Thunder Star 1200-ashoz.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Jó eséllyel technikai csemege az a dízel motor, de hogy rohadt tákoltnak néz ki…. …se nem retro, se nem egy confoderate…
suzuki/vw amúgy valszeg jól kapcsolódik egymásba… …van közös pont a marketingben, nem kevés.
Aztán hogy mi lesz ebből…. ….rossz valszeg ne mlesz belőle.
Először, hirtelen ránézésből a farokidom és ülés kialakítása kicsit café racer-re emlékeztet, talán még a tank is. De aztán mégse. A fejidom elég sportos. A kerekek olyan furcsák. Olyan ‘távolinak’ tűnnek a motortól. Mindenesetre, számomra megszokható design. Kipróbálnék egyet. És dízel. Érdekes. Megnézném azt a blokkot!
Megnézheted, majd minden VW polo-ban ez dobog 😀
nem vágom mért kell rondának lennie annak ami különlegesség..
eddig az összes dieselell szerelt motor amit láttam ronda mint az állat.
és nem csak a blokk valahogy az egészet elrontják.
Még sosem volt lehetőségem egy Polo motorházteteje alá kukkantani. Majd keresem az alkalmakat.
Nana!
Azért legyünk pontosak!
Az 1200cm³ -es Diesel motor sosem volt Polo-ban.
Ezzel csak a Lupo-t, és az A2 3L-t szerelték. Motorkód: ANY
Számos ponton eltér a nagyobb, AMF motorkóddal ellátott változattól.
Ezek egy része a súlycsökkentést hivatott szolgálni. Ennek köszönhetöen ez a Diesel motor egy 1.4-es 4 hengeres Otto motorral összevethetö tömegadatokkal büszkélkedhetett.
Csak összehasonlításképp:
Audi A2 1.4 TDI 1030Kg.
Audi A2 1.2 TDI 855Kg. (!)
Audi A2 1.4 16V 895Kg.
Lupo-nál még nagyobb a különbség, de ott a karosszéria is több eltérést mutat.
A fentiek-, és az 1750-2400-as fordulat között folyamatosan rendelkezésre álló 140Nm.-es nyomaték miatt, -bár nem tünik soknak az elérhetö 61LE.-s teljesítmény- nem lehet rossz választás egy motorkerékpárban.
Amúgy ezt látnád egy Polo (6N) motorházteteje alatt: