Összefoglaló az EICMA-ról – 2. rész

EICMA 2009
2009. november 13., péntek - rnie

Ha nem is sok, de azért volt újdonság a kiállításon, a második részben a KTM, Hyosung, a Piaggio csoport és a kínai márkák kínálatából szemezgetünk. Prémiumtól a gagyiig, színes a felhozatal.

Hirdetés


Cimkék: ,


Hozzászólások (11 hozzászólás)

vilmo -

 A kínaiakkal lesz még “probléma”, ne feledjük mikor a japók bekezdtek amcsiknál, a hatméteres v8-ak között a kis kocsijaikkal, rajtuk is vigyorogtak sokat. Aztán eljött az ő idejük… Kína gazdasági ereje számunkra felfoghatatlanul nagy. A stílust még tanulniuk kell az igaz.


Moto-Cat -

Én nem biztos, hogy nagyon örülnék a komolyabb kínai megjelenésnek a motorpiacon. Nem szeretném hallani a már a piacokon megszokott “óccó, óccó, van papuc eze’ öccász fórintér” stílusú motortukmálást. Nem tagadom, nekik is céluk a minőség gyártása, de akkor az nem biztos, hogy olcsó is lesz. Ha meg olcsó, akkor híg a leve.

De! Nem akarok elhamarkodott véleményt nyilvánítani. Meglátjuk, mi lesz belőlük.


vadasz -

Nekem az a véleméynem a kínai csodákkal kapcsolatban, hogy a piac majd megmondja, hoyg van a létjogosultságuk.

 

Ahogy a cikkben el is hangzott itt semmiképpen nem technikai csemegékről van szó, sőt sok esetben egy B51 es szimó futóműve kenderbeveri ezeket, DE: Sok olyan eset lehetséges, amikor érdemben nincsen szükség semmire, kvázi egy elektromos vagy robbanómotoros bicikli i megtenné (például ha valaki napi 1-2x 2-2 km-t akar menni egyenes úton a szomszéd boltba -falun- de autót elővenni marhaság, biciklizni nem akar, erre az igénybevételre pedig bőven elegendők ezek.)

 

Így az amúgy kételkedve fogadott barkácsbolti robogók (kb iylenekről van ugye szó) ha nem is teljesértékű motorként, de elfogadhatóak annak amik. A gond inkább ott kezdődik, hoyg a “kuncsafft” sok esetben nem tudja mit vesz a pénzéért, mert álltalában ott ahol ezeket árusítják nem arról híresek, hogy nagyon értenének a témához.


nitrobi -

Ha valaki motort vagy robogófélét szeretne venni az szerintem ne a Praktikerbe , vagy Tesco tegye ezt meg, hanem ahogy írták inkább egy motor kereskedésbe, ott legalább elmondják, hogy mire számíthat a pénzéért.

Van egy hölgy ismerősőm (50éves) és kínai robogóval jár bevásárolni, egy kis lélekszámú településen lakik. A robiján van elöl egy kosárka és hátul egy doboz és megy shopingolni. Van autója is, de azt mondja, hogy neki így jobb, hogy a robival jár bevásárolni. A Robogóban még a fojtás is benne van, de őt nem zavarja. Erre jó egy kínai robogó. Csak olajcsere és ízzócsere volt eddig a robijában és 3 éve használja.

 


rnie -

 A praktikerben és a tescoban leginkább a mohácsi polymobil motorjai kaphatók, amikhez 1-2 éven belül nincs alkatrész, hiszen konténeres importőr még mindig, nem véletlen, h nincs márkanév a motorokon. 

Ha már valaki mindenáron spórolni akar, mert tényleg fölösleges 400.000-ftos robogó napi 2*2km-re, akkor olyan márkát kell választani, aminek komoly hazai bázisa van, Keeway, Motowell, illetve ennél eggyel igénytelenebb a Qlink, Linea, ez alatt van még fenntartással megvehető, pl. Motorro, Rieju (kínai modelljeik, mert a többi színvonalas). Kicsivel jobb a Kymco, de annál elszálltak az árak az osztrák importőrség miatt. 

Mindenesetre hosszabb távú befeketetésnek még mindig jobb egy olasz vagy japán. Beleértve a kínában készülő darabokat is, sokkal szigorúbb a minőségkontroll, mint az echte kínaiaknál, és esély van rá, hogy 3-4 év után is jó állapotban lesz, nem fakul ki a napon, és töredezik a műanyag rajta 🙂 Arról nem is szólva, hogy mennyivel több kiegészítő, tuningszett kapható egy Piaggio csoportos vagy japán robogóhoz.


Helmets on -

lehet van a kínaiaknak pénzük meg vásárolnak európai gyártókat de ez se jött be nekik nagyon..szóval csak olyan márkához jutnak hozzá ami maga sem egy sikeres vmi! a jól menő cégekkel ugysem tudnak mit kezdeni.

szóval biztos lesznek fejlesztések meg technikai előrelépés de nem elég csak másolni egy idő után eljön majd az hogy na akkor TERVEZZÜNK!

és akkor kopp. nekünk a sárga az sárga de igazából nem mindegy hogy japán vagy kinai.

persze lehet mondani hogy “a japánok is igy kezdték” de japán már azelött is vagy 100 éve fejlett ipari ország volt mikor elkezdett motort gyártani ezek meg akkor még agyagkályhával akartak kommunizmust építeni……

a kínaiak mentalitása más: nem az a fanatikus belülről jövö késztetés mint a japóknál hanem inkább szolgalelkű “kici occo” kaparás.

 

 


Moto-Cat -

Jól beszéltél Helmets on. Teljesen egyetértek.


KIZS -

“Megújult az Aquila cruiser, jövőre 700 köbcentis lesz, és a design is változott, de olyannyira kicsit, hogy csak véletlenül vettük észre az elektromos koncepciómotorjuk mellett.”

 

És tényleg…

650:

http://www.hyosung.hu/euro3/GV650-efi-blackframe.jpg

 

700:

www2.uol.com.br/bestcars/carros/motos/hyosung-gv700.jpg


rnie -

 KIZS!

 

Igazad van, ha jobban megnézem, tényleg teljesen már a két motor, elnézést ezért a tévedésért. Sajnos arra a csarnokra már nagyon kevés időnk maradt, ezért kutyafuttában gyűjtöttük az érdekességeket, és amennyire emlékeztem az Aquilára, amivel utoljára évekkel ezelőt mentem, ez az új is hasonlónak tűnt 🙂  A kiállítás érzésre több, mint tízszer akkora, mint a Bp-i, egy nap alatt nagyjából átfutottunk rajta, de még fotózás és közvetítés nélkül sem lett volna esélyünk mindent megnézni. Kárpótlásul amint lesz róla elég anyag, egy cikkben mutatjuk be külön a motort.

 

rnie


KIZS -

Rnie: Nem életbe vágó, csak kíváncsi lettem volna rá…

Egyébként a GV250-re hasonlít nagyon, az igaz. Ezért lennék rá kíváncsi, hogy talán csak beletettek egy nagyobb motort a 250-es vázba?


Macko -

KIZS:

 

Nem, a 700-as szerintem a 650-ből származik némi dizájn-váltással. Biztosan nem a 250-es az eredete, lényegesen nagyobb motor érzésre.

 

Tényleg utánanézünk és beszámolunk a különbségekről!


Előző bejegyzés

Összefoglaló az EICMA-ról – 1. rész

2009. november 12., csütörtök
EICMA 2009

Következő bejegyzés

Videóösszefoglaló az EICMA 2009-ről 1. rész

2009. november 14., szombat
Videó

Ezeket olvastad már?

Motorozási technikák, 31. rész: Ideális kanyarív újratöltve

2020. szeptember 11., péntek

Sorozatunk 30. részében az ideális jobbos kanyarív tekintetében nem voltunk kellően körültekintőek. Így most pótoljuk az akkori hiányosságot.

Elolvasom »
Motorozási technikák

Van új a nap alatt: állítható bélések a Nolan bukósisakokban

2020. szeptember 09., szerda

A fejformádhoz, vagy éppen a motorod stílusához igazítható bukósisak-bélés? Csak addig tűnik hülyeségnek, amíg meg nem ismered a Nolan újítását.

Elolvasom »
Technika

Egy remek motoros program: jön a motoRun MINI túraverseny

2020. szeptember 02., szerda

Belföldön lesz, és a közúti száguldozáson kívül minden benne van, amitől a motorozás izgalmas. Ha szeptember, akkor motoRun MINI!

Elolvasom »
Programajánló

Téltől a nyárig: Rebelhorn Patrol motoros ruha tartósteszt

2020. augusztus 28., péntek

A Rebelhorn márka hazánkban ma még nem túl ismert. Túrázóknak szánt csúcsmodelljük, a Patrol motoros ruha pedig igen figyelemre méltó cucc!

Elolvasom »
Tartósteszt