Megújult a piacvezető, itt az új BMW R1200GS

Újdonság
2009. november 06., péntek - TeeJay

Tudtuk, hogy jön, végre(?) itt a 2 vezérműtengelyes GS. A 2010-es szuperenduró több kérdést vet fel, mint amekkora újdonságot jelent.

Hirdetés


Cimkék:


Hozzászólások (13 hozzászólás)

vadasz -

Kérdés a műszakilag verzírozottabbakhoz:

 

a szelepvezérlést mi okból nem lehet megoldani elektromechanikusan? //szervó stb//

 

 


dani -

Leginkább azért, mert a szelepvezérléshez viszonylag nagy teljesítmény szükséges, amit csak piacképtelenül nagy elektromechanikus szerkezettel lehetne a mechanikussal egyenértékű minősgében megoldani.

Ráadásul a működtetésnek is szofisztikáltabbnak kell lennie a kinyit-bezárnál (bütyökprofil és társai), ez megint feladat lenne elektronikusan.

De úgy tudom legalábbis kísérleteztek ilyennel, mert az igen nagy előny ha a szelepek vezérlését teljesen szabadon programból lehet végezni.

De általában ezekre a kérdésekre az a válasz, hogy ha van is jó és működő megoldás, egyszerűen nem éri meg gyártás szempontjából átállni.

Kapcsolódik: Diesel és Otto közös gyermeke és VTEC a húszas évekből.


vadasz -

Kvázi retorikus volt a kérdés, csak gondoltam erről is érdemes beszélgetni. Valszeg ez lesz a jövő……         …… legalábbis igen jó lenne, ha egy akkora doboz mint a szelepfedél mechanikus kapcsolat nélkül a főtengelyhez tudná ellátni a mostani feladatát a vezrézlés és szelep dolgoknak…     ….a bokszert megmentené valszeg.


TeeJay -

Jövő: desmo szelepvezérlés közvetlen befecskendezéssel….

Ez az elektronikus szelepvezérlés dolog nekem kicsit olyan mint az amcsi tudósok+űrben is használható toll vs. ruszkik és a ceruza esete. Tényleg szép és jó, hogy technikai fejlesztlés, meg nagyobb teljesítmény stb. – no de hol a fejlődés? A mai autók ugyanannyit (vagy még többet) zabálnak, mint 20 éve egy Skoda/Lada/Moskvics, ami már akkor is öreg konstrukció volt. Ráadásul azokat megbütykölhetted a garázsban – egy mai autót meg első körben rákötnek a számítógépre… Ilyen szinten nem az elektronikával van bajom, nem félreértendő (informatikus vagyok, vagy mi), csakhát ez a felhalmazott mérnöki tudás, kísérleti eredmény mit eredményezett?

 


vadasz -

:D 

 

 

Én is informatikus vagyok vagy mi :D    így most ez mentségemre szóljon…

 

 

…szal mi a desmo?  (motorosként meg égő megkérdezni valszeg, mert van az a desmosedici vagy mi.. gondolom az már ilyen..  de nemtom milyen)

 

szal? 😛


TeeJay -

Ha nyelvészkednék, akkor: Ducati Enthusiast Sport Motorcycle Organization

De erre gondoltam:

http://en.wikipedia.org/wiki/Desmodromic_valve

Igazából ez is egy technikai zsákutca, de egyszerűbb, mint a pneumatikus szelepvezérlés. Kb. olyan ez mint a GS. Ronda de finom…


dani -

A kényszer szelepzárásnak (desmodromic) semmi köze a szabad (pl elektronikus) vezérelhetőséghez. Ugyanúgy a bütyökprofil határozza meg a szelepmozgást. Annyi az előnye, hogy nagy fordulaton is követi a szelep mozgása a bütyökprofilt.

Rugó esetében kritikus fordulat/rugóerő/bütyökprofil felállásban a szelep nem követi záráskor a bütyköt, szelep lebegésnek hívják.

Tuningmotorokban kritikus.

A jelenség először csak rontja a töltetcsere folyamatot azzal, hogy kedvezőtlenné válik a vezérlés, extrém esetben a dugó beleverhet a szelepbe. (előbb ér oda, minthogy a rugó be tudná zárni). Mindez nincs ha a zárás is kényszervezérléses, de van más…

 

 

 

 


eko -

“A mai autók ugyanannyit (vagy még többet) zabálnak, mint 20 éve egy Skoda/Lada/Moskvics, ami már akkor is öreg konstrukció volt.”

Ejnye Teejay!

Csalódtam benned. 

Egy mai autó mögött álló tudás, és mérnöki munka köszönö viszonyban sincs a Skoda/Lada/Moszkvics autókhoz. 

Mennyit nyom egy mai autó? És a Skoda/Lada/Moszkvics? 

Minimum 200, de inkább 300Kg. különbséggel számolhatunk.

Mennyit gyorsul egy mai autó? És a Skoda/Lada/Moszkvics?

Milyen extra felszereléseket tartalmaz egy mai autó?

(Klima, tükör,- és ülésfütés, Vezérlöegységek sokasága)

Ezek bizony energiát igényelnek. 

Javaslom pakoljunk bele a Skoda/Lada/Moszkvics-ba 6 zsák cementet, kapcsoljunk be rajta minden fogyasztót, és próbáljunk lépést tartani egy 116-os BMW-vel  (jajj!) 1.6-os Golffal.

Majd nézzük meg, hogy hogy is áll az a fogyasztás.

Én inkább a mait tankolnám a végén. 

 


dani -

Hagyjad, eko, ha 350-es Jawával járna a Fazerje helyett, akkor elhinném, hogy komolyan gondolja…  


TeeJay -

Éljen a ki nem használt, dugóban álló csúcsteljesítmény, a tükör- és ülés fűtés – a fejlődés csimborasszói és a kor kihívásaira választ adó Jawa 350!

Ezt most komolyan gondoltátok?! ROFL

 


eko -

 Akkor nem értem.

Melyek a kor kihívásai?

Milyenek legyenek a kor járművei?


p.tom -

Dani!

Örülök, hogy felemlegetted a “20-as évek beli” VTEC-et. Feleségem rokonsága a Jendrasik család. Ugye már akkor is nehéz volt egy világújdonságot a gyártásig elvinni. Mennyi áldozat és összeköttetés kellett hozzá, hogy a mai kisméretű diesel motorok létrejöhessenek, és ma az autóinkat hajthassák.

Ez később hasonlóan nehéz (vagy lehetetlen volt), amikor Gróf Spanyol Zoltán feltalálta a vízhajtású autót. A Szabadalmi Hivatal persze a szőnyeg alá söpörte. A VW konszern gyárat épített volna, hogy kísérleti gyártásba fogjanak. (Az arabok és az állam az adóik miatt biztosan nem tapsoltak örömükben…)

Igaz, a mai napig nem lett belőle semmi…

Nem egyszerű ez a világ! S nem a józan ész diktál, hanem az érdekek!


dani -

Köszi, p.tom, és gratulálok a rokonságodhoz!


Előző bejegyzés

Az újonc bajnok M1-e hivatalos képeken

2009. november 05., csütörtök
Versenysport

Következő bejegyzés

MV Agusta F4 1000 premier az Eicma előtt

2009. november 06., péntek
2010

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt