Ha eltekintünk „felelős vezetőink” törekvéseitől, amelyek a közlekedési balesetek, a sérülések és halálesetek csökkentését tűzik zászlajukra, akkor is azt kell mondjuk, a baleset megelőzésnek fontos szerepe van. Lehet ezt viccesen, absztrakt formában, elrontott kabaréval, brutális módon vagy éppen naturalista képsorokkal illusztrálni.
Most Mick Doohan, az egykori 500-as motoGP kategória ötszörös bajnoka is elmondja ezt az üzenetet. Lehet, hogy néhány önjelölt utcai versenyzőnek éppen ez a leginkább érthető mód. A Dél-Ausztrália Motorbaleset Bizottság megbízásából készített videó a fenti kategorizálás szerint az abszurd stílusba sorolandó. A gyorsasági motorversenyek csúcsát jelentő motoGP néhány bukásához montíroztak a készítők olyan akadályokat, amivel a versenyzők ugyan nem, de mi közúti motorosok gyakran találkozhatunk az utak mentén. Egy-egy buszmegálló, utcai szemetes, pad, telefonfülke vagy éppen egy másik jármű egy esés során halálos veszélyt jelenthetnek a balesetet szenvedő motorosnak. Doohan üzenete egyszerű: ha ilyenek között kellett volna versenyeznie, valószínűleg már rég halott lenne.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Én nem értem, hogy nálunk szinte semmilyen TV-s baleset megelőzési kampány nincsen… pedig a beszedett 300.000Ft gyorshajtási büntetések egy részét lehetne ilyen reklámokra fordítani…
Igen, nekem is feltűnt, hogy nálunk nincsenek ilyenek, vagy csak kisebb civil kezdeményezések.
Egyszer lehoztunk valami statisztikát, amiből kiderült, hogy alacsony a motorok/motorosok száma is nálunk, a környező országokhoz képest. Nem vagyunk egy nagy motoros nemzet, ez van.
Pedig annak idején még hátranyilazni is tudtunk… Vagy az nem motoron volt?…
Szemléletes.Sok ilyet nálunk is!
A sok donorjelőlt talán kicsit elgondolkozik.
Ha egy alapjában paraszt motoros megnéz egy ilyen videót, akkor semmi nem történik. Nehogy azt mondja nekem valaki, hogy egy ilyen (elrettentő, humoros, stb. ) vidi láttára majd megfontolt és átgondolt lesz ha megint motorra ül. Legalább magunkat ne ámítsuk már!
Én a környezetmben már nagyon sok embert “megfertőztem” a pályamotorozással, és azóta ők is azt mondják, hogy az “önjelölt utcai versenyzés” közel nem hozza azt a felszabadult vércukor bombát, mint amit a pályázás tud kiváltani.
Szerintem a leghatásosabb mód a személyes példamutatás!
Éljek ÉN!:
Jellemző éles figyelmemre, hogy az első bukásnál nem vettem észre semmit, a másodiknál hangosan felhördültem itt egyedül, hogy “hogy a kurva életbe lehet egy padot tenni egy külső ívre”, a többit ismét nem vettem észre, és a busznál leesett. Hogy felfogjam újra meg kellett néznem… Menjek el valami vizsgálatra szerintetek? 🙂
Amikor először néztem a videót (magyarázó szöveg nélkül) az első kanyarnál csak néztem is – mi van, mit keres ez a pályán? “felkiáltással”. Aztán “na ne, ilyen nincs”. Második alkalommal már vicces is.
De persze ez reklám, néhány alkalommal lemegy a dobozban.
én láttam videot egyszer hogy motorról hátranyilaztak.:)
a youtbon volt de már nemtom mien cím alatt.
…után feladtam, hogy megtaláljam azt a nyilazós vidit…
ez itt az?
http://www.youtube.com/watch?v=ns_JnoJnL7Y
Gondolhattam volna, hogy magyarul kell keresni…