Hivatalosan még senki nem mondta ki, de mindenki azt várja, hogy a Honda az október végi tokiói motorkiállításon mutatja be igazi újdonságait. Köztük a CB 1100 F-et.
Korábban néhány modell 2010-es változatát már bemutatta a Honda. Ezek a motorok igazi újdonságot nem jelentettek, a minimális technikai változtatások, vagy azok hiánya kissé csalódáskeltők voltak sokunk számára. Ne feledjük azonban, hogy a Honda sok igazán érdekes újdonságot „rejteget” a tarsolyában. Mivel a Honda (sem) lesz ott Milánóban az EICMA-n, az újdonságok bemutatásának legvalószínűbb helye a tokiói kiállítás. A VFR 1200 mellett a másik újdonságot a 2007-ben bemutatott CB 1100 F jelentheti. A galériában a motor szériaérett változatát látható, ami meglepően hasonlít a két évvel ezelőtt bemutatott koncepcióhoz.
Természetesen a funkcionális részek változtatása nem a látványosságra, hanem a gazdaságos gyártásra fókuszál. Kisebb féktárcsák – elterjedt négydugattyús Nissin nyergekkel, átalakított, hőelvezetés szempontjából jobb szerkezetű blokk, régi-új kerekek valamint a leömlők más vonalvezetése adják a látványosabb különbségeket. A motor ezzel az aggregáttal nem lesz egy erőgép, sokkal inkább egy kiegyensúlyozott retrobike, ami több célra is alkalmas. Igazán semmiben nem jeleskedik, de mégis nagyon vonzó. A motornak létezik egy Custom Concept változata, ami egy együléses, fejidomos, rövidebb kipufogós gyári átépítés. A hírek szerint elképzelhető, hogy a Honda egy csomag keretében elérhetővé teszi a motor átépítéséhez szükséges alkatrészeket, így bárki átépítheti vagy átépíttetheti régi-új motorját.
A végső motor. Lehet nála szebbet, erősebbet, nagyobbat készíteni, de a CB 1300 közelít ahhoz, amit egyszerűen csak úgy jellemeznék (még ha sokan meg is fognak érte kövezni): tökéletes. Nem véletlen, hogy ez a motor egymás után többször is megnyerte az Alpok Királya megtisztelő címet lényeges változtatások nélkül. Persze ez is csak egy gép, a szorgos japán mérnökök pedig időről időre apró részletek tökéletesítésével viszik a motort és a motoros lelkét a Nirvána felé. Lényeges változtatásokat ne várjuk, az apró átalakítások többnyire csak a kényelmét szolgálják. Az egy hátsó kapaszkodó helyet kettő oldalsóba markolhat az utas, míg a vezető egy magasabb, szélesebb kormányt fogva vezetheti a masinát. A gazdaságosság és környezetvédelem jegyében a motor kapott egy javított injektortérképet is. 2010-ben a két alapváltozat mellett kiadnak egy Super Touring modellt is, ami gyakorlatilag a fejidomos motor feldobozolt formája.
A DN-01 egy igazi kakukktojás. A több stílus elemeit és technikai megoldásait ötvöző motor kevésbé sikeres, mint amennyire meghökkentő volt megjelenésekor. A Honda 2005-ben három futurisztikus nagyrobogó koncepciót is bemutatott, a DN-01 volt a triumvirátus életképes tagja – a motor megjelenésekor azonban nem aratott átütő sikert. Tokióban bemutatásra kerül a motor túraváltozata – azt még nem tudjuk, vajon megvásárolható lesz-e a szalonokban.
A PCX-ről a múlt héten olvashattak az Onroad látogatói. A Honda nagy terveket sző a kis 125-össel, a technikai leírás alapján nem alaptanul. A motort “élőben” Tokióban láthatja a nagyközönség.
A Honda még tavaly ősszel bejelentette, hogy elektromos motor fejlesztésébe kezd. Az első kézzelfogható modellek az Eve-Neo robogó és az Eve-Cub, a legendás Cub elektromos hajtású változata. Hogy ezek a modellek mikor kerülnek gyártásba még nem tudjuk. Lehetséges, hogy a koncepciók csak az igények felmérésére szolgálnak, és a látogatók száma, a sajtóvisszhang alapján döntenek a kis zümmögők további sorsáról.
Cimkék:
A Hoely cég neve nem ismeretlen az Onroad olvasói számára. A német Kawasaki kereskedés most egy Hayate replikát épített.
Elolvasom »Közel 40 éves, havi 2500 eurót keres, és ebből motorozásra 10%-ot költ az átlag francia motoros. Az elmúlt öt évben 25%-al nőtt a női motorosok aránya. További érdekes adatok...
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »