Amikor szemtől szemben találkoztam vele, majd meghallottam a hangját, láttam a dinamikáját, beleszerettem ebbe a motorba. Annyira különleges, két hatalmas hengerével nagyon eltér a hazánkban megszokott gyorsulásra használt speciál-gépektől. További különlegessége, hogy már tanulóévében sikerült megnyernie a hazai dragbike-bajnokságot.
A címvédés azonban – mint tudjuk – általában sokkal nehezebb feladat, mint első írben bajnokká válni. Ennek szellemében Tóth Zoli is igen komolyan vette a téli holtszezont, és ahelyett, hogy a babérjain ült volna, csapatával alaposan felkészítette a Totti Falcont a 2009-es bajnokságra. A motort az utolsó csavarig szétszedték, átnézték, a legapróbb alkatrészt is gondosan újrafényezték vagy kipolírozták, valamint az egész gépet \új ruhába\ öltöztették.
A lényeg mégis – ahogyan az lenni szokott – a ruha alatt van: a gigantikus Harley blokk táplálkozását ugyanis egy kisebb nitro-szettel igyekeztek hatékonyabbá tenni. Nem a lehető legnagyobb teljesítmény kipréselése volt a cél, hanem egy olyan erőnövelésé, amely teljes mértékben át is jut majd az aszfaltra és minden lóerejével javítja a gyorsulást. Tekintettel arra, hogy ezt a motort fékpadon nem szokás méregetni, a pontos eredmény egyelőre ismeretlen, Zoli néhány tíz lóerőnyi teljesítmény-növekedéssel számol. Hengerenként…
A korábbi képhez képest hihetetlen a pompa, minden csillog-villog. A két csőből előtörő hang azonban ugyanolyan durva lesz
Mindenesetre a Totti Falcon vezetése még érdekesebb lesz, mint eddig, hiszen a kezelőszervek sora kibővült a jobb hüvelykujjhoz került nitró-szabályozó gombbal. Innentől tehát a menetrend: gáz folyamatosan rajta, bal hüvelykujjal kell váltani, a jobbal pedig – a nitrószelep nyitásának mértékével – szabályozni a teljesítményt.
Már csak a támogatók feliratai hiányoznak
Áprilisban, az OB megkezdése előtt, Kiskunlacházán lesz a Totti Falcon első 2009-es menetpróbája, amikor újra megremeg a föld. Addig is a mai naptól vasárnap estig a Budapest Motor Kiállításon, a Harley Davidson standján megcsodálható a leggyorsabb magyar motor.
Harcra készen. Jobban mondva itt készen a kiállításra, ugyanis éppen oda indult a motor. Gyertek ki, nézzétek meg!