Egy motorgyártónak a legfontosabb termékei értékesítése és reputációjának fenntartása. A megfelelő minőségű motorok mellett a presztízsértékű versenyszereplés is sokat számít.
A 2008-as MotoGP szezon az újoncok mellett a Rossi és Stoner, a Yamaha és a Ducati küzdelméről szólt. A szakértők szerint idén a verseny még jobban kiélesedik, a tavaly debütáló, 250-es kategóriából fellépett sikerre éhes fiatal versenyzőkkel és az egygumis szabály bevezetésével idén már nemcsak a két világbajnok harcáról fog szólni.
Úgy tűnik, ebben a küzdelemben a Ducati hátránnyal indul. Bár új motorjuk az eddigi tesztek alapján igencsak versenyképes, hiszen Stoner a sepangi teszten a leggyorsabb időt motorozta, mégis a gondot pont ő maga jelenti, pontosabban a csuklója. A tesztek folyamán is panaszkodott régi sérülésére, sajkacsontjának problémája miatt a múlt hétvégén megműtötték. Ugyan a műtét sikeres volt és az orvosok véleménye szerint újabb műtétre nem lesz szükség, az ilyen csuklósérülések nehezen gyógyulnak: hosszú a rehabilitációs időszak. Kétségeinek a műtét előtt maga is hangot adott az állandó fájdalomra panaszkodva. Kevin Schwantz egykori világbajnok, akinek a karrierje egy ugyanilyen sérülés miatt ért véget, azt nyilatkozta, hogy egy műtét nem oldja meg Stoner problémáját megfelelő hosszú távú kezelés nélkül.
A Ducati nehézségeit tovább súlyosbítja, hogy Sete Gibernau, aki az olaszok szatellit csapatánál versenyzik, szintén egészségügyi gondokkal küzd: a spanyolnak a vállával van problémája. Az idei szezon keménynek ígérkezik, és ezek a problémák nem sok jóval kecsegtetik az olasz márka szerelmeseit.