Azzal talán senki nem vitatkozik, hogy a városi közlekedés leghatékonyabb módja a robogózás. Sok autóst az tart vissza a praktikus robogóra való átüléstől, hogy veszélyesnek ítélik: tartanak tőle, hogy esetleg elcsúsznak kétkerekűjükkel. Ezen kétségek feloldására alkotta meg a Piaggio két éve az MP3 modellcsaládot, amely két első kerekével minden korábbinál biztonságosabb szintre emelte a városi közlekedés ezen módját.
Amennyiben valakit meg is győz az MP3 biztos útfekvése, még mindig ott a kétely, ami miatt inkább araszol tovább a dugókban egymaga az autójával: ha esik egy kis eső, egyből elázom! Nos, erre az aggodalomra is úgy tűnik, megszületik a megoldás, méghozzá Magyarországon!
Az ötlet maga természetesen nem új keletű: a BMW a C1-es robogójával – szintén nem feltalálóként – sok évvel ezelőtt már megalkotta a \fedett robogót\. Az a jármű azonban nem terjedt el, leginkább talán magas ára miatt. A Benelli azonban sikereket könyvelhetett el az Adiva modellcsaláddal, amelyet ráadásul a jövőben háromkerekű kivitelben is tervez készíteni. Ideje volt tehát, hogy az MP3 is megkapja a keménykalapját.
Egy leleményes magyar fejlesztő egyéni megrendelésre fogott hozzá a feladathoz, most pedig úgy tűnik, akár nemzetközi sorozatgyártás is lehet a dologból. A fenti kép természetesen – ezzel nyilván senkit nem leptem meg – számítógépes grafika, azonban csak részben. Maga a burkolat készen feszül a kísérleti Piaggio felett, és most kapaszkodjatok meg, kedves olvasók: mindössze 4, azaz négy kilogrammal növeli a jármű tömegét. Így vélhetően sem a tömegközéppont, sem a motorozhatóság nem szenved lényeges csorbát. A plexit kell még beszabni és némi fényezői munka van hátra, hogy reményeink szerint a március 11-15 közötti motorkiállításon mindannyian megcsodálhassátok a fedett MP3-as prototípusát. Reméljük, elterjed, és ha csak egy kicsivel sikerülne csökkenteni a dugókat általa, már mindenki sokkal boldogabb lehetne!
Amennyiben Európa-szerte piacképesnek bizonyul a fejlesztés, számtalan egyéb továbblépési elképzelés él az alkotó elméjében. Az alaptípus ugyanis a terv szerint csak a burkolatot tartalmazza. Rendelhető kiegészítők lesznek: pótféklámpa a biztonságosabb közlekedésért, integrált tükör a látványosabb dizájnért, háttámla az utasnak a kényelemért, a kabinon kívüli hátsó doboz (amennyiben valakinek kevés az ülés alatti hitvány 80 literes csomagtartó), ablaktörlő-mosó (remélem, ez alapfelszerelés lesz, hiszen nélküle szinte használhatatlan lenne a jármű, mint azt a nagy gyári plexivel megtapasztaltuk), kesztyűtartó, audio- és GPS előkészítés.
A magunk részéről nagyon szurkolunk a fejlesztőknek, amennyiben további információkhoz jutunk a munka alakulásáról, természetesen tájékoztatjuk kedves olvasóinkat.