Az évek óta emlegetett, tavaly végre bemutatott BMW sportmotor utcai változata gyártásba került. A japán ezresek babérjaira törő bajor versenygép március 1-től a versenypályákon is összeméri képességeit a konkurenciával.
Az S1000RR fejlesztéséről az elmúlt egy évben gyakorlatilag a sajtó folyamatosan értesülhetett, egyre több információ szivárgott ki az új masináról. Sok újdonságot már nem jelentenek a technikai részletek, a 999 köbcentiméteres erőforrás a BMW Forma-1-es versenytapasztalatainak felhasználásával készült, az ott kifejlesztett változó szelepvezérléssel rendelkezik. A motor száraz súlya meglepően alacsony, mindössze 183 kilogramm. Ez, és a közel 200 lóerős teljesítmény nagyon ígéretesnek tűnik.
A japános külső nem jelent szakítást a hagyományokkal – ez a motor versenyre született
Az igazi újdonságot az jelenti, hogy a masina egy négyféle üzemmódban működtethető blokkolás- és kipörgésgátlóval is rendelkezik. A bajorok egyesítették a rendelkezésre álló csúcstechnikát és az olyan újdonságokat, amelyek 2009-től kerülnek utcai sportmotorokba. Természetesen a legfejlettebb dolgoknak mindig komoly ára van, ám itt jön az újabb meglepetés: a motor németországi ára viszonylag alacsony. Legalábbis a technikai tartalomhoz és a japán konkurenciához mérten. A 15,150 eurós bruttó ár persze nem kevés, de az alábbi összehasonlításból kiderül, hogy a konkurensek árait nem lépi sokkal túl – nem úgy, mint a motor technikai tartalma.
Németországi árak (19%-os fogyasztói adóval):
14.990 € – Honda Fireblade (ABS-szel)
13.645 € – Kawasaki ZX-10R
13.890 € – Suzuki GSX-R 1000
14.895 € – Yamaha YZF-R1
17.790 € – Ducati 1198
21.990 € – Ducati 1198S (versenyváltozat)
15.150 € – BMW S1000RR
Az utcai változatok első példányai a nyár elején kerülnek a tulajdonosokhoz a BMW berlini gyárából. Az új bajor kétkerekű négyféle fényezéssel rendelhető: \ásványezüst\, \villámszürke\, \savzöld\ és fehér/piros/kék trikolorban.
A Philip Islanden március 1-én megrendezésre kerülő superbike versenyen debütál 1-1 példány Ruben Xaus és Troy Corser irányításával, így hamarosan megláthatjuk, mennyire versenyképes a legújabb sportmotor. Reméljük a kék-fehér logós masina alaposan felbolygatja a mezőnyt és a versenyeket.