A Moto Morini és az MV Agusta után a Ducati is megpróbál az egyik legdivatosabb szegmensben is piacot szerezni, a már másodjára lencsevégre kapott új motorral.
A túraendúrók etalonjának számító BMW R1200GS az utóbbi években kellemetlen helyzetbe került, hiszen egyre több konkurense van, legalábbis papírforma szerint. Legtöbbjük messze nem rendelkezik olyan jó terepezési képességekkel, mint a bajor vastehén, de kevesen mennek Afrikába túrázni. A Triumph Tiger, a Moto Morini Granpasso, az MV Agusta Stelvio már sorozatgyártásban van, sokan várják a Yamaha Super Tenerét és a legutóbbi pletykák után a Cagiva Elephantot is. Most pedig itt a legújabb konkurens a Ducatitól.
A képek alapján készült fantáziarajz
Szemfüles újságírók a múlt héten kémfotókat készítettek a tesztfázisban lévő újdonságról. Ahogy ez lenni szokott, a képek rossz minőségűek és a masina álcázva van. Az állítólag 2010-ben debütáló új motor az 1098-as V2-es blokkjára épül és meg nem erősített hírek szerint egyes márkakereskedőknek már bemutatták. Ennek ellenére eddig nem szivárogtak ki képek, videók, így csak sejtéseink lehetnek az új gépről. A képekből kiderül, hogy nemcsak az aggregát, de a formavilág is az 1098-ra hajaz, már ami a fejidomot illeti. Feltűnő az is, hogy az utas ülés hatalmas, ez valódi kétszemélyes túramotor lesz.
Kérdés, hogy ebben a gazdaságilag instabil környezetben mennyire lesz sikeres az új modell. A motor nagyon trendi, de lehet ez probléma is: a Ducati rajongói már a Streetfighter vonalait is túl japánosnak ítélték, kérdés, hogy mennyi vevője lesz a bajorok konkurenciájának.
A képek a motorcyclenews.com és a motor.nl oldalakról származnak.