A spanyol Solo Moto Treinta néhány napja érdekes kémfotókat közölt a Honda új üdvöskéjéről, a Furyról. A legújabb japán cruiser utcai tesztelései javában folynak Arizonában, ez a \Harag\ azonban talán nem a legideálisabb időben próbál tombolni. .
Egy új motor megjelenése mindig izgalmas a potenciális vásárlóknak, ugyanakkor a gyártónak sok költséget jelent. Az új gyári chopper nem a legjobb időben érkezik. Egyfelől nyakunkon a gazdasági válság, sokan a jelenlegi több mint 50 autógyártó csődjét, és legfeljebb 6-7 gyártó életben maradását vizionálják – nem lesz ez másképp a motorgyártóknál sem. Másrészt az elmúlt években annyira népszerű egyedi, \custom\ motorok piaca már a válság előtt is visszaesőben volt, kérdéses, hogy egy ilyen \gyári chopper\ mennyire lesz életképes. A Honda már bejelentett néhány takarékossági intézkedést, a Forma-1-ből jövőre kivonul, sokan a MotoGP részvételéért is aggódnak – kérdés, hogy tud-e a cég a jelenlegi gazdasági helyzetben megfelelő összeget fordítani a piaci bevezetésre.
A beömlők – a motor alján is van egy
Az elmúlt években nagy piaca volt az egyedi motoroknak, most úgy tűnik, a nagy gyártók is kérnek egy szeletet a tortából. A Harley-Davidson ezen a piacon réges-régen jelen van, motorjaikhoz katalógusból rendelhetők az egyedisítést szolgáló alternatív alkatrészek és kiegészítők, a BMW is kicsit hasonló elgondolás mentén készítette a Lo Rider koncepciót. Most pedig itt a Honda Fury, amely stílusjegyeivel az elmúlóban lévő divatirányzatra játszik rá, kialakításával jó alapot jelent jövőbeni tulajdonosoknak a személyre szabásra, átalakításra. Ez az út azonban veszélyes: a Yamaha néhány éve hasonló megfontolással vezette be egyébként kiváló élménymotorját, az MT-01-et: három gyári tuning-csomag és kiegészítők mellett számtalan kis gyártó is kiveszi részét a motorhoz és tulajdonosához illő egyedi alkatrészek gyártásából. Bár a motor kiváló menettulajdonságainak és jelenleg egyedülálló megjelenésének hála kivívta a lelkes tulajdonosok és a rajongók tiszteletét, üzletileg nem nevezhető megkérdőjelezhetetlen sikertörténetnek.
A gondos mérnöki munka ellenére technikailag a Fury sok újdonságot nem rejt, bár a kémfotók alapján eleinte sokan még hybrid meghajtásról is pusmogtak. Az aggregát külseje alapján a Honda VTX 1800-ból származik, amelyet egyedi choppereket idéző vázba építettek. A gondozásmentes szíjhajtás hátsó fogaskereke egy 200-as gumit viselő kerékre viszi át az erőforrás forgatónyomatékát. Első pillantásra nem is tűnik fel, de a 2005-ből származó szabadalmi rajzokból egyértelműen kiderül, hogy a hátsó futómű csillapítása a motor alatt kapott helyet. Az ülés alatt láthatók még a folyadékhűtés beömlőnyílásai: a motor gerince mentén és az alatt végigfutó levegőcsatornák vezetik ide a menetszelet. A funkcionális alkatrészek rejtve vannak, szabad az út az esztétikai átalakításhoz.
A terv már 2005-ben megvolt
A motor megjelenéséről és piaci terjesztéséről egyelőre nem állnak rendelkezésre információk. Külföldi vélekedések szerint már január közepén, a new yorki motorkiállításon látható lesz a legújabb Honda.