A Beringer neve talán nem cseng ismeretlenül mindenkinek. A fékberendezéseket gyártó francia cég egy újabb érdekes újdonságot mutatott be.
Az alapvetően versenysportban és repülőgépiparban érdekelt cég kísérletező szelleme töretlen. Motorokhoz gyártott termékei között láthattunk már kisebb átmérőjű dupla féktárcsákat, speciális, féktárcsa-lakatot kiváltó féknyerget és itt a legújabb ötletük, a kerékagyba ágyazott fékrendszer. A dolog valójában nem is annyira forradalmi, repülőgépeken ilyet régóta alkalmaznak, de motorokhoz eddig nem kínálták ezt a megoldást.
A gyártó szerint a rendszernek számos előnye van: 20 százalékkal nagyobb fékerő (kérdés, hogy mihez képest), könnyebb, kisebb, a forgásponthoz közelebbi kialakítás, ami miatt a keréknek kisebb a perdületi tehetetlensége. Bár a tárcsák nincsenek kitéve a menetszélnek, az agy speciális kialakítása miatt ez nem jelent problémát, a kerékagyon átáramló levegő megfelelő hűtést biztosít a rendszernek.
Az újdonságot a Beringer egy- illetve kéttárcsás kivitelben tervezi gyártani, supermotókhoz és cruiserekhez, csopperekhez ajánlja.