A BMW motorkerékpárjairól sokan asszociálnak a boxer-elrendezésű motorokra, hiszen a gyár ezekkel vált ismertté a piacon. Az értékesítések visszaesésének eredményeképpen 1983-ban megjelentek a soros elrendezésű blokkokkal szerelt modellek négy, illetve később háromhengeres kivitelben. Ezek még hosszában beépített, fekvő elrendezésű blokkok voltak, amelyekkel a kéthengeres boxermotorokhoz hasonlóan egyediek lettek az új bajor gépek.
Szép piaci sikereket is elkönyveltek a legendásan alacsony fogyasztású, kellemes, bár kicsit nehéz túramotorokkal, mégis mintegy két évtized elteltével úgy érezték a gyár piaci stratégái és mérnökei, hogy tovább kell lépniük. Így 2004-ben a sornégyesek új generációját mutatták be, a kor szellemének megfelelően immáron keresztben beépített motorokkal. Természetesen ezek is kellően egyedire sikerültek, hiszen senki nem alkalmaz ennyire lapos szögben előredöntve beépített blokkot a gyártók között.
A jelenlegi K sorozat tagjai erejükkel és igen sportos menettulajdonságaikkal meghatározó szereplőivé váltak a nagy túra- és sporttúra szegmensnek. Köztük jelent meg a modellsorozat második tagjaként 2006-ban az idomzat nélküli sportroadster, a K1200R.
Tekintve, hogy a K1200R-t közvetlen felmenőjének, az S-nek ruhatárától legnagyobbrészt megfosztották, nem kell sokat keresgélnünk a blokk után. Jól látható az ötvenöt fokban előre döntött, száraz karteres blokk, bárhonnan nézzük is a motort. Ami nem látható, az a hihetetlen teljesítményáradat, amit ez a sornégyes lead. 163 lóerő 10250-es fordulaton és 127 newtonméter 8250-nél. A várva-várt Suzuki B-King piacra kerülésének pillanatáig ez a legerősebb szériagyártású naked motor a világon. Ennek megfelelően is viselkedik. Ereje minden valós élethelyzetben bőségesen elég. Ami nagyon alkalmassá teszi a mindennapi használatra (a sportmotor-őrültek számára pedig ajakbiggyesztésre adhat okot), az a teljesítmény igen kultúrált leadása.
Soha nem akarja a gáz rácsavarására kitépni kezünkből a kormányt, nem is vág hanyatt. Szépen elkezdenek nyúlni a vállaink, aztán csak nyúlnak, nyúlnak… Tehát könnyű uralni a teljesítményt, ugyanakkor az minden esetben kiszolgál minket. A könnyedén, kis gázhúzásra elérhető sebességek bármely fokozatban hamar túlszaladnak azon a tartományon, amelyet komoly szélvédelmet nyújtó idomok nélkül egy átlagos motoros még élvezni tud. És ez így pont jó.
Utassal a teszt gyorsasága miatt nem volt időm kipróbálni a roadsert, bár nagyon érdekelt volna. Egyedül motorozva ugyanis "