Kezdetben abban hittünk, hogy újra lesz Focus RS, 280 lóerős motorral, elsőkerék-hajtással és sperr differenciálművel. Aztán kénytelenek voltunk abban hinni, hogy nem lesz egyáltalán. Most pedig újabb, képekkel megerősített hírek kerültek elő az RS létezését illetően, igaz, már nem a legerősebb elsőkerekes kompaktról beszélünk.
A Car magazin kémfotósai elcsípték a tesztelés alatt álló RS-t, bár még nem az új irányvonalnak megfelelő „kinetik” köntösbe bújtatva. A Car szerint a motorháztető alatt a 2,5 literes öthengeres, turbófeltöltésű motor dolgozik majd, egy sportos, kis ejtésű váltón keresztül hajtja majd mind a négy kereket.
Az új változtatható szívó- és kipufogócsonkok, megerősített hajtórudak, átalakított turbó, nagyobb intercooler, és átprogramozott ECU eredménye várhatóan 300 lóerő teljesítmény lesz. A nullaszázas sprint 5 másodperc körül várható, a 260 kilométer/óra végsebesség biztosan meglesz.
Az új RS legvalószínűbben 2008-ban Genfben mutatkozik be. Bár nem lesz benne olyan sok elektronikus fejlesztés mint például az Lancer Evoban vagy a Impreza STI-ben, ezeknél alacsonyabb ára és brutális, nyers karakterisztikája miatt nagy durranásnak ígérkezik.