Pontosan ezt teszi a MIPS úgy, hogy egy mozgó “keretet” helyeznek el a sisakon belül, ami az ütés szögében elmozdul, így az ütési energia egy részéből mozgási energiát képez. Így az agyra ható erő kisebb lesz, ezáltal csökken az agykárosodás kockázata. A Bell bukósisakokba épített MIPS csupán 45 grammot ad a fejvédő tömegéhez, és nem befolyásolja a sisak méretezését sem – így a viselési komfort nem romlik, a biztonság azonban nő.
A Pro Star és a Race Star modellek tartalmazzák a Bell egyedülálló, Flex Impact Liner technológiáját, amely még a MIPS-nél is komolyabb védelmet nyújt. Ezt arra tervezték, hogy a lehető legeredményesebben kezelje úgy a kicsi-, mind a közepes- és nagy sebességből eredő becsapódásokat is. Három különböző sűrűségű EPS habról van szó, amelyek rétegesen helyezkednek el, és a bukón belül egész minimális elmozdulást is megengednek.
Angol nyelvtudás nélkül is tökéletesen megértjük a FLEX technológia működését a filmből
Ezáltal az ütés erejétől függően aktivizálódnak a rétegek, illetve az elmozdulás által csökkentik az agysérülések kockázatát. Kívülről befelé haladva a legkülső hab a már jól ismert EPS, amely a legtöbb bukóban megtalálható. Azt azonban kevesen tudják, hogy az elterjedt (és kötelező) EPS alapvetően csak a nagy becsapódások ellen védi a koponyát, a közepes- és kis ütések ellen kevésbé hatékony. Azoknál a kisebb behatásoknál, amelyeknél az EPS nem sérül, sokszor erőt közvetít a koponyára és az agyra.
A Bellnél ezt küszöbölték ki azzal, hogy még kétféle habot alkalmaztak: az EPP (Expanded Polyproypylene) a közepes-, míg az EPO (Expanded Polyolefin) a kisebb ütések elnyelésében segít. Ezek az EPS-től eltérő anyagból készültek: más keménységűek és sűrűségűek. Tehát amikor egy ütés túl kicsi ahhoz, hogy az EPS kifejtse védelmét, akkor az átengedi. Ekkor lép működésbe a középső, vagy szükség esetén csak a legbelső réteg.
Mindezt megfejelték azzal, hogy ezek a rétegek egymástól függetlenül tudnak egy kicsit mozogni, így a bukóra ható ütési energiából részben mozgási energiát csinálnak – ez pedig a MIPS-hez hasonlóan csökkenti az agysérülések kockázatát, hiszen az agy elmozdulása a koponyához képest kisebb.
Az egymáson elhelyezkedő habok ráadásul nem csak a biztonságot növelik, hanem a szellőzést is nagyban javítják: sokkal több szellőző csatorna alakítható ki a bukón belül a három rétegnek köszönhetően. Ráadásul a méretválasztás is könnyebb: a bukó illeszkedése ugyanis sokkal pontosabb azáltal, hogy a belseje minimális mozgást enged a fejen.
Támogatott tartalom.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »