Három éve éppen Milánóban mutatták meg nekünk először az érkező újkori Africa Twint. A prototípust először True Adventure néven prezentálták – azután a végleges motor már a bevált, legendás néven jelent meg. Igazából még a nyafogóknak sem könnyű belekötni a motorba: a konstrukció remek lett és a piac is kiválóan rezonált rá. Magyarul sikeres lett a gép. A Honda azonban nem ült a babérjain, hanem kidolgozott egy olyan változatot, amely még inkább a világjáró kalandoroknak készült. A neve stílusosan Adventure Sports lett.
A fő műszaki változások egy része olyan, amelyeket a modellfrissítés során az alapváltozat is megkapott. Ezek az új lábtartó, az új műszerfal, az elektromos gáz, a háromféle választható injektortérkép (Road, Rain és Gravel), az immáron hét állású menetvezérlő elektronika, új tervezésű kipufogó és lítium-ion akkumulátor. Az új Africa Twin Adventure Sports azonban nagyobb, 24 literes üzemanyag-tartályt kapott, így a hatótávja jelentősen hosszabb lesz.
De nem csak a tankolások közti út hosszabb, hanem az is, amit a rugók megtesznek. Az első, 45 milliméter átmérőjű Showa teleszkópok rugóútja 226, a hátsó központi rugóstagé 240 milli. Elöl tehát picit rövidebb, hátul jóval hosszabb a mozgástartomány. A szabadmagasság 2 centit nőtt (most 27), az ülés viszont öttel került feljebb (90 és 92 a két állása). A motor tehát jelentősen jobb terepképességeket kapott – láthatóan ez a fő felhasználási területe.
Az aszfalton túli nyúzásra való alkalmasságot sugallja a brutálisan komoly gyári védelem: iszonyatos haspáncél egészíti ki az alapos bukócsövezést. A tömeg ugyan növekedett (243 kilogramm menetkészen, a DCT váltóval szerelt verzió pedig 253), de ebben a többlet benzin és a védelmi vasalat is benne van. A nagy kérdés – amit most sem vertek nagydobra – a hasznos terhelhetőség. Ebben reméljük felülmúlja a futómű az eredeti alapkivitelét.
A kalandmotorozás komfortját a vastagabb tömésű ülés, a magasabb szélvédő és az alapkivitelként adott markolatfűtés is fokozzák. Az ár egyelőre kérdéses, de a Honda nyilvánvalóan a BMW R1200GS Adventure és a KTM 1290 Adventure R versenytársának szánja. Azokat teljesítményben ugyan alul-, terepes használhatóságában (21-es és 18-as kerékméterek!) azonban felülmúlja. Egy kissé alájuk pozicionált árcédulával sok terepre vágyó világjáró kegyét elnyerheti az újdonság – amely az XRV650 1988-as megjelenésének emlékére kizárólag a “30th anniversary Tricolore” jubileumi színben lesz elérhető.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »