A Yamaha hamarosan szabadjára enged egy MT-07 alapokat használó túraendúrót, legalábbis az MCN által lehozott kémfotók erről árulkodnak. A hangvillás gyár a múlt évben már bemutatott egy T7 névre keresztelt koncepció motort, aminek a vonalai feltűnően hasonlítanak arra, amit a képeken láthatunk. Akkor azt mondták, hogy a Ténéré szellemiségét akarják belecsomagolni a motorba, és első pillantásra úgy tűnik, hogy sínen vannak ezügyben. A gyárnak egyébként is erős offroad kötődése van. Elég, ha csak a nyolcvanas és kilencvenes évek Dakar sikereire gondolunk. Így aztán nem csoda, ha az XT660Z Ténéré nyomán keletkezett űrt – ami az emissziós törvények áldozatává vált – szeretnék mihamarabb kitölteni.
A komplett gépezetet ugyan beöltöztették egy fülledt, nyári swinger partyra való latex szoknyába, de azért – az analógiának megfelelően – kivillant néhány fontos részletet a szerkó. Ezek alapján pedig úgy tűnik, hogy a szerkezet túl van a tanulmány fázison, készen áll arra, hogy gyártósorra vigyék. Ha megnézzük, akkor a kipufogó, a farok idom, vagy a felfüggesztés elemei mind kész termékeknek tűnnek, és nem egy prototípusra hirtelen összekalapált mérnöki villám megoldásnak.
A blokk már régóta bemutatkozott, jól ismert, megbízható soros kéthengeres. Bizonyított az MT-07-ben és annak a Tracer 700 névre keresztelt változatában is. Így eljött az ideje, hogy a 74 lovas erőforrás bekerüljön egy túraenduróba is. A sorketteseket pedig mi is szeretjük, és a Yamaha is. Erős, nyomatékos, rugalmas karakterisztikájú, mégis egyszerű szerkezetek, pont egy ilyen kalandozásra termett motorba valók. Igaz, cserébe éppen csak egy hangyányit szólnak élvezhetőbben, mint egy kezdő death metal zenekar első hangszeres próbája.
Úgy tűnik, hogy az offroad szellemiséget komolyan is gondolják Yamaháék, és nem csak egy jól irányzott reklámfogás lesz a a küllem, hanem tényleg lehet majd veretni a szőlősben. Persze nem biztatnék senkit ilyen galádságra, hiszen az a pillanat, amikor a meglögybölt borospohárból nem csak a tölgyfa hordó, hanem a benzinszag is kiérezhető, az elég kellemetlen módon járul hozzá a hazai borok hírnevéhez. De a tudat, hogy megtehetnénk, az felemelő.
Ezt a feltevést pedig alátámasztani látszanak az elől 21-es, hátul 18-as kerekek, rajtuk a Pirelli Scorpion MT90-es, a gyártó által nem csak aszfaltra pecsételt gumik. A szintén ideálisan széles kormány, az enduros kialakítású, cserélhető gumis lábtartók és persze a hosszú rugóutak is kedveznek a terepes használatnak. Egészen jól kivehetőek a bukókeret, illetve a haspáncél felfogatási pontjai is, bár a furmányosan kialakított csövek a kipufogó és a blokk között már önmagában is nyújthatnak némi védelmet.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »