Eléggé megszaporodtak a Ducati hírek mostanság: bejelentették a 1299 Panigale Final Edition érkezését (magyarul: megszűnik a típus!), megtudtuk, hogy a Pikes Peak hegyi felfutóversenyen a Ducati fogja szállítani a mentő motorokat, majd pedig olyan pletykák is napvilágot láttak, miszerint az amerikai Harley-Davidson átveszi a Volkswagentől az olasz márkát.
Ám talán ez a legújabb hír a legszimpatiksuabb, hiszen napvilágot látott pár kép egy vadiúj modellről. Mivel a motorgyártók igyekeznek a lehető legkevesebb infót kiszivárogtatni a hivatalos bemutató előtt, mi is csak a fotókra hagyatkozhatunk. Marad a találgatás az újdonságokat illetően. Azért néhány információ morzsa csak lepergett a hírszerkesztők asztalára is, nézzük mik azok.
A képeken rögtön szembetűnik az egykarú hátsó lengővilla és a hasidom alatt elhelyezkedő kipufogó – akárcsak a Panigalén. Az újdonságokat nem itt érdemes keresni. Egyes források szerint ez az új motor megörökli a Ducati „frameless” megoldást, miszerint a V4-es motorblokk ezen a gépen is teherviselő elem lesz. Magyarul: többek között a segédvázat és a lengővillát is a blokkra akasztják.
Nem először halljuk a hírt, miszerint az olasz gyártó aktívan küzd azért, hogy motorjai kiegyensúlyozottabban viselkedjenek. Az újabb törekvést bizonyítja a hátrébb tolt hengersor: ez már valódi újításnak tekinthető. Ha már a blokknál járunk: ide is kezd befolyni a MotoGP technológia. Ugyanis ha minden igaz, a Desmosedici V4 versenymotorból is vesznek kölcsön pár alkatrészt az utcai változathoz. Előre az Öhlins szállítja majd a szintén új, félaktív villákat, de a hátsó rugóstag is új helyre fog kerülni – persze csak ha hihetünk a pletykának. Több infó híján egyenlőre kénytelenek vagyunk novemberig várni, a milánói EICMA kiállításon viszont elég nagyot fog szólni az új Ducati bemutatója.
Cimkék:
A rejtélyes országban olyan nyálcsorgató pályafegyver készült japán-olasz alapokon, hogy az ember alig hiszi el. A Yamaprilia simán gyönyörű!
Elolvasom »Nagymotorra ülne Tom Hardy, de az ahhoz szükséges papírok neki sem pottyannak csak úgy az ölébe. Motoros iskolába jár és vizsgáznia kell.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »