A Harley-szüzességem valójában már tavaly elvesztettem, amikor csak úgy, passzióból elmentem egy tesztvezetésre. Honda CBF500-as tulajként nem akartam egyből ágyúval lőni a verébre, ezért egy ránézésre pofás 883-as Iron-t kértem. A negyed órás tesztkör alatt a birtoklási vágy halvány szikráját sem sikerült felgyújtania bennem: nem éreztem a várt dübörgést, soványka volt a hangja, semmivel nem ment jobban, mint a Hondám, olyan volt a felfüggesztése, mint egy hintaló és majdnem minden kanyarban odavertem a trepnit. Ahogy egy tehetségkutatón mondják: nem jött át. Magamtól soha nem ültem volna fel az új 1200-es Roadster nyergébe.
Macko azonban az év végére még előirányozta, hogy meg kell csinálnom egy Harley tesztet. Mindenhogy próbáltam kibújni a feladat alól, aztán némi unszolást követően – miszerint a férfivá válásom végső lépcsőfoka, ha rendesen megülök egy HD-t – engedtem a gyengéd erőszaknak. És milyen jól tettem! A Harley-Davidson XL 1200XC Roadster megnyitotta a szívcsakrámat és megajándékozott a nagybetűs MOTOROZÁS érzésével. Ebbe a motorba tényleg benzint tankolunk és tesztoszteront fog kipöfögni. Még a női motorosoknak is kiserkenne a bajszuk tőle.
Videónkban mozgás közben is megfigyelhető a Roadster minden porcikája
A Harley-Davidsonnak a közúton látható bőrmellényes-krúzolós általános jelenséggel szemben komoly versenymúltja is van. A Roadster ezekhez nyúl vissza. A Harley-s érzelmezésben vett sportosság a dicső múltban keletkezett vonalak megidézésével kezdődött. Látványra nagyon hangsúlyos a V2-es blokk, a klasszikus formájú tank, a cruisereknél hátrébb tolt lábtartó. Ugyanígy hangsúlyozza a sportosságot a rövidre vágott sárhányó és a lyuggatott hővédő lemez a kipufogókon.
A klasszikusság a kerek első lámpával a zár nélküli, simán lecsavarható (?!) tanksapkával és a kerek, mutatós műszeregységgel válik teljessé. Elsőre is leesik, hogy nem egy telebotoxolt ötven éves vashoz van szerencsénk. A Roadster egy minden tekintetben modern motor, hangsúlyosan férfias kisugárzással. Amikor a hetedik kerületben a Király utca környékén bolyongtam, a kézen fogva sétáló párok hölgytagjai kitágult pupillával vizslattak, miközben a férfiak idegesen turkáltak a zsebükben. Mintha a kocsikulcsukat keresnék, pedig csak azt ellenőrizték: megvannak-e még a golyóik. Ott, abban a pillanatban elveszítették a dominancia-harcot: a Harley Roadster száz méteres körben azonnal a nyakunkba akasztja az „Alfahím” feliratú táblát.
A következő oldalon azzal folytatjuk, hogy sokak tévhitével szemben milyen modern egy mai Harley-Davidson. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »