Motoros nadrágokkal kapcsolatban nagyon sok újdonságot – úgy gondoltam – már nem tudnak mutatni nekem. Vannak ugye a bőr ruhák – azokból is sportos-koptatós és bővebb szabású túracuccok. Vannak textilek, azokból is vízállók vagy nyári, hálós rendszerűek. Meg persze a motoros farmernadrágok, amelyek a “legnormálisabban” néznek ki, mégis többet védenek baj esetén, mint egy hagyományos farmer. A témát ki is veséztük már tavaly videós anyagunkban. Idén azonban a MotoPartsShop.hu webáruház üzletében Zsolti mutatott egy új Icon cuccot, amely annyira izgalmasnak tűnt, hogy rögtön próbára is fogtuk. Ismerjétek meg ti is a Raiden család UX modelljei közül az alulra valót, vagyis a nadrágot!
Első ránézésre egy lezser farmerről van szó. Az UX azonban csak imitálja a farmerséget. Zsebei kamuk – mindjárt itt egy hátrány: nincs is neki. Hogy miért nem, az rögtön kiderül. Anyaga egy, az Icon cég által frissen fejlesztett matéria, a Hycor. Persze hangzatos fantázianeveket sokan találtak már ki, de ez valóban nagyon izgalmas – miután megismered közelebbről. Az UX-et ugyanis arra tervezték, hogy a szezonnak megfelelő aktuális utcai ruhádra is rá tudd venni, így akár bemenj benne dolgozni és ott csak villámgyorsan lekapd. De persze hordhatod önálló túraruhaként is. Nézzük hát, hogy oldja mindezt meg!
Videónkban alaposan bemutatjuk és motoron is kipróbáljuk az Icon Raiden UX nadrágot
Kezdjük az anyaggal magával. A Hycor legfontosabb jellegzetessége, hogy teljesen strech, vagyis minden irányban nyúlik. Így nem kell tökéletesen passzentos nadrágot találnod magadra, hiszen az UX idomulni tud az aktuális helyzethez. Ha a normál utcai nadrágodra húzod rá, akkor is oké – de ha csak magában viseled, akkor is. A különleges matéria ugyanis önmagában – tehát mindenféle köztes bélés nélkül – vízálló és lélegző. De nem az alsóbb árfekvésű motoros cuccoknál megszokott módon (vagyis hogy valójában belerohadsz, amint kicsit is melegebb lesz): a menetpróba idején igazi nyárias időjárás mellett is kellemes viseletnek bizonyult. Persze egy hálós nadrág jobban szellőzik, de a Hycor vízállósága az Icon belső számozása szerint a legmagasabb osztályzatot kapta – vagyis akármekkora esőben hordhatod.
Térjünk azonban vissza a hordhatósághoz. Itt ugyanis van még elásott kutyus… A tervezők ugyanis arra is gondoltak, hogy ha már esetleg egy normál nadrágra akarod rávenni, ne kelljen hatalmas akrobatamutatványokat végrehajtanod. Így a Raiden UX szárainak belső felén olyan vízálló cipzárokat találunk, amelyek alulról egészen combközépig nyithatók. Így a belebújás tényleg elképesztően pofonegyszerű – még abban az esetben is, ha már csizmában vagy. A cipzárak ráadásul kétirányúak, így fentről is nyithatóak. Tehát motorozás közben tudod kicsit szellőztetni a befülledésre hajlamos zónáidat, miközben a biztonságból nem veszítesz.
A motoros ruházatok egyik legfontosabb szerepe persze mégis csak a megfelelő védelem. A Raiden család valamennyi darabja elsődlegesen dual-sport felhasználási területre lett tervezve, tehát mind aszfalton, mind terepen eltaknyolva meg kell védeniük viselőjük habtestét. A Hycor anyag alapvetően teflon szálakból készül, így az Icon ígérete szerint mind kopásállósága, mind olvadáshője kellően jó. Az ütések elnyeléséről pedig a térdeknél és a csípőknél elhelyezett ütésre keményedő (de alaphelyzetben lágy, így kényelmesen viselhető) D3O protektorok gondoskodnak. A térdeinknél ráadásul három külön zsebet találunk (egymás fölé a bélésbe építve), így testmagasságunk függvényében optimális pozícióba tudjuk illeszteni a védőeszközöket.
Összességében tehát az első gyors kipróbálás után úgy tűnik, az Icon Raiden UX tudja, amit a cég ígér vele kapcsolatban. Vízállóságára persze csak egy tartósteszt adhatna választ – hogy milyen érzés benne a földhöz csapódni vagy ott hosszan csúszni, arra pedig optimális esetben még az sem. Ami tény: melegben is meglepően kellemes viselet, elképesztően könnyű és villámgyors fel- és levenni – és tényleg csak te fogod tudni, hogy nem egy utcai farmerben motorozol, hanem egy nagyságrendekkel komolyabb, ultramodern motoros cuccban! Amelyet a MotoPartsShop webáruházában ide kattintva találsz meg.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »