Valós közúti balesetforrást idézhet elő, amikor motorral a szekvenciális váltó és a jármű tömegéhez képest viszonylag erős motorfék használatának eredményeképpen olyat lassulunk, amilyet autóval sose tudunk a fékpedál megérintése nélkül. Csakhogy a kétkerekűn ilyenkor fel sem villan hátul a féklámpa – így a legkevésbé is figyelmetlen és rövid követési távolságot tartó autós úgy verhet telibe hátulról, mint a parancsolat. Motorral a ráfutásos baleset különösen kellemetlen tud lenni – így nagyon hasznos a fenti helyzetet kivédeni igyekvő kis találmány, a GearBrake.
Egy egészen apró kis dobozról van szó, amelyet nagyjából 15 perc alatt be tudunk építeni a motorba – különösebb műszaki tudomány nélkül. Mindössze fel kell ragasztani az ülés alatt egy megfelelő helyen, a belőle kilógó kábelköteget pedig csatlakoztatni a féklámpa áramkörére. Semmi egyéb tennivalónk nincs, az apró kütyü már működni is kezd.
A GearBrake lelke egy lassulásmérő, amelyet úgy hangoltak be, hogy minden említésre érdemes sebességcsökkenés hatására két másodpercen keresztül megvillogtatja a motor féklámpáját. Elég elvennünk a gázt vagy éppen visszaváltani: a hátsó erős piros fény azonnal vibrálni kezd – felhívva ezzel a mögöttes forgalom figyelmét a lassulásunkra. Amennyiben fékezünk, szintén villog a féklámpa az első két másodpercben, majd folyamatosan világít tovább – mintha nem is lenne az okos kis kütyü beépítve. Vagyis minden élethelyzetben növeli a biztonságunkat.
Az alábbi videón számos normál helyzetben megfigyelhetitek a működését. Szerintem valóban tesz valamit a biztonságosabb motorozásért – azt már mindenkinek magának kell eldönteni, megér-e 58,21 dollárt (akinek igen, az itt vásárolhatja meg), azaz szállítással együtt nagyságrendileg 17-18 ezer forintot. Szerintem igen.
Ezt olvastad már?
Cimkék:
A nagy szakadékot egy Duke 890 típusnevűre keresztelt géppel tömi be az osztrák gyár. A masinát elkapták tesztelés közben, persze "véletlenül".
Elolvasom »A hangvillások különleges tanulmánya a várakozásoknak megfelelően szériamodell lesz, szerencsére hamarabb mint a többség számított rá.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »