A Honda valószínűleg komoly reményeket fűz az új Africa Twin piaci bevezetéséhez. Ami persze annak fényében, hogy mekkora legenda volt a maga korában a V2-es generáció – sőt, a mai napig is az maradt! -, nem is különösebben nagy csoda. Mindenesetre ennyire alaposan megtervezett marketing-kampányt régen kapott az aranyszárnyas márka bármely típusa: először még nem is nevezték nevén, csak egy “True Adventure” névre keresztelt prototípust mutattak be, aztán sejtelmes részletfotókkal etettek minket, majd hogy-hogy nem “kiszivárgott” egy videó, amin a hangját is hallhattuk, kicsivel később 3D-s szabadalmi rajzokkal untattak, végül jött a hivatalos leleplezés is.
Most pedig az amúgy nyilvánvalóan már régen teljesen kész CRF1000L gyári kódjelű motort odaadták két legnagyobb sztárjuknak, a Dakar-menő Joan Barredának és a motoGP kétszeres világbajnokának, Marc Marqueznek. Joggal merülhet fel persze bárkiben a kérdés, hogy mit keres a gyorsasági versenyek csodagyereke egy terepbálna nyergében – pedig a válasz teljesen egyértelmű. Mivel a terepmotorozás minden versenyző edzésének egyik alapja, logikus módon Marquez is rendszeresen műveli. Persze kisebb gépekkel, de ettől még a legkisebb gondot sem okozta számára, hogy lépést tartson Barredával.
A Spanyolország északi részén felvett valóban hangulatos és nyálelválasztást beindító filmecske forgatása után a két motoros persze elmondta az új Africa Twin kipróbálása során szerzett tapasztalatokat is. Nyilván senki nem lepődik meg rajta, hogy mind a kettőjüknek nagyon tetszett az újdonság – furcsa is lett volna, ha a Honda jól fizetett versenyzői ócsárolni kezdik a motort…
Barreda a CRF1000L sokoldalúságát emelte ki, miszerint ez a gép valóban alkalmas rá, hogy a világ bármely részére eljussanak vele, akármilyen terepviszonyok mellett. Közben nem győzte dicsérni a felhasznált technológiát, amely szerinte sok hasonlóságot mutat az ő Dakaron használt versenymotorjával. Ami nyilván költői túlzás, de ettől még az új Africa Twin vélhetően tényleg kiválóan alkalmas lesz akár a komoly terepes használatra is – ami az ezres kalandmotorok között jelenleg nem általános dolog.
Marc Marquez szájából el is hangzott, hogy az új Africa Twin súlyára azért oda kellett figyelnie, legalábbis a szűk fordulókban. Ugyanakkor kiemelte, hogy milyen felhőtlen nyugalommal tudott ugrálni a motorral – ami egy ekkora túravastól bizony komoly teljesítmény! Áradozott a kényelméről is – akár ülve, akár állva nagyon komfortosnak találta a motort. Persze az ő testi adottságaival ez nem olyan hatalmas eredmény…
Mindenesetre a felizgatásra abszolút alkalmas első videó után biztosan még többen igyekeznek gyorsabban tömni a malacperselyt, hogy az Africa Twin 21. századi kiadásának piaci bevezetésekor aztán jól a földhöz csaphassák, és egyenesen egy Honda szalon felé vegyék az irányt. Mi pedig hasonló izgalommal várjuk az első tesztlehetőséget!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »