Az 1976-ban bemutatott R100RS volt a világ első olyan sorozatgyártású motorkerékpárja, amely szélcsatornában kifejlesztett, vázra erősített teljes burkolatot kapott. Túrázáshoz és sportmotorozáshoz is tökéletes sokoldalú járműként megteremtette a sporttúra kategóriát, amelyet azóta is így ismerünk. Az új R1200RS révén a BMW Motorrad folytatja ezt a nagy múltú hagyományt, hiszen egy olyan kéthengeres boxermotorral hajtott sporttúra-motorkerékpárt mutat be, amely az eredeti BMW RS sokoldalúságon alapuló koncepcióját tökéletesen viszi tovább a jövőbe. Legyen szó sportos országúti motorozásról, a dinamikus menetteljesítmények élményének utassal való megosztásáról vagy hosszabb vakációról, az új R1200RS teljesen új és valóban izgalmas szintre emeli a műfajt.
Az újdonság kéthengeres boxermotorja ugyanaz a DOHC erőforrás, amely a már kapható R1200GS, R1200GS Adventure és R1200RT típusokat is hajtja. 125 lóerős teljesítményt ad le 7’750-es percenkénti fordulatszámon és legnagyobb, 125 newtonméter nyomatékát 6’500-nál fejti ki. A már létező trió erőforrásához képest valamivel nagyobb nyomatékot szolgáltat az alacsony fordulatszám-tartományban. A két leömlőcsonkból érkező kipufogógázok egy közös csövön távoznak a dinamikus megjelenésű, meredek szögben álló kipufogódobon keresztül. Az áttervezett légszűrőház, az új formájú szívócsövek és a középre helyezett hűtőradiátor egyaránt hozzájárulnak a szemből nézve karcsú, sportos és dinamikus körvonalakhoz.
Az új R1200RS szériafelszerelésként kínálja a Rain és a Road menetprogramot, hogy optimálisan alkalmazkodjon a motoros egyéni igényeihez. Az alapfelszereltség része továbbá a blokkolásgátló mellett a kipörgésgátló (ASC) a gyorsítás közbeni nagyobb menetbiztonság érdekében. Az opcionális Pro menetprogramok megrendelése esetén pedig a gép műszaki arzenálja kibővítéseként dinamikus vonóerő-szabályzást is kap dőlésérzékeléssel és két további menetprogrammal: Dynamic és User (egyéni).
A kéthengeres boxermotort teherviselő elemként magában foglaló, acélcsőből készülő új hídvázat kifejezetten az újdonság számára tervezték. Az első fordított teleszkópvilla és a hátsó EVO Paralever rendszer révén a kerékfelfüggesztés hű marad a klasszikus, ám a BMW Motorrad módján korszerűen értelmezett sporttúra-technológiához. A futómű megalkotásakor a kiváló kormányzási pontosság, iránytartás, kezelhetőség és fékezési merevség mind kiemelt szerepet kapott. Mindemellett a fejlesztők soha sem hagyták figyelmen kívül azt a célkitűzést az új R1200RS tervezésekor, hogy a szenvedélyes motorosoknak egy olyan kivételesen dinamikus RS típust alkossanak, amelynek formavilága az S1000RR szupersport-motortól ered.
A választható extraként elérhető, legújabb generációjú elektronikus vezérlésű felfüggesztés, azaz a Dynamic ESA a dinamikus motorozási élményt még magasabb szintre emeli. Két különböző karakterisztikájú csillapítási beállítása, a Road és a Dynamic révén a Dynamic ESA a menetbiztonság, a teljesítmény és a kényelem eddig soha nem tapasztalt szintjét nyújtja a motorosnak, ugyanis a csillapítást automatikusan a mindenkori menetkörülményekhez állítja az aktuális menethelyzet és manőver függvényében.
Még a műszerezettség terén is egy új sporttúra-korszakba lépett a típus. A sebességet hagyományos módon analóg műszer mutatja, de emellé egy TFT kijelző társul, amely számos információt jelenít meg.
A BMW Motorrad RS típusai mindig is a tökéletes sokoldalú motorkerékpár hírében álltak. Az új masina ezt az erényét nemcsak jelentősen nagyobb menetteljesítményekkel társítja, hanem sportos, dinamikus megjelenéssel is. Az áramvonalas kialakítású félburkolat az ikerfényszórókkal együtt meghatározza az új BMW arcát, és egyértelműen kifejezi a túra- és a sportmotorkerékpárok ötvözését. A dinamikus arányok az alacsony orral és a könnyed, kecses, felfelé ugró farral enyhén ékalakot adnak a motorkerékpárnak, és első pillantásra kétségtelenül kifejezik sportos erényeit
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »