A nyolcvanas évek japán motorjai iránt rajongó közönség a mai napig nem tudta megunni a Yamaha XJR1300-ast. Nem a legjobb futómű, de örök klasszikus a blokk karaktere – no meg az egész motoré is! Azonban hiába nem fog ezen a megjelenésen az idő, néha muszáj a gyáraknak a színek cserélgetésén kívül is hozzányúlni még az ilyesféle gépekhez is. A hangvillások most ezt tették – és milyen jól!
Mivel az ilyen klasszikus gépek eleve gyakran kötnek ki a motorépítő műhelyekben, kapásból úgy indultak el, hogy bevonták a Wrenchmonkees és a Deus Ex Machina csapatát, ők mit csavarnának a nagy öregen. Így aztán született két új kivitel, a 2015-ös “sima” Yamaha XJR1300 és a fejidomos Racer változat.
A fő változások a vékonyabb üzemanyag-tartályban, egy személyes ülésben és rövidebb váznyúlványban érhetők tetten. No meg egy fekete végdobban. Az erőforrás 98 lóerős és 108 newtonméter nyomatékú, így ha nem is rendelkezik egy sportmotor menetteljesítményével, annyit nagyon bőven tud, ami egy ilyen stílusú géphez illik.
Az alábbi videón pedig a gyári fejlesztő csapat gondolatmenetével is megismerkedhetnek az angolul értő kedves olvasók – de ami talán ennél is fontosabb, kicsit meghallgathatjuk a 2015-ös Yamaha XJR1300 Racer hangját is. Ami nagyon szép! A magam részéről a kisfilmtől simán motorozhatnékom támadt…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »