Létezik egy apró manufaktúra Franciaországban, akik kimondottan exkluzív luxuskivitelű motorokat építenek. A Midual márkát két testvér, Francois és Olivier Midy alapította a kilencvenes évek elején. Legutóbbi modelljük bemutatása óta már eltelt csaknem tizenöt év, azonban néhány hónappal ezelőtt bejelentették, hogy augusztus közepén valami különlegességgel óhajtanak előállni. Augusztus 17-én megtörtént a nagy leleplezés Kaliforniában, a Pebble Beachen. A Concours d’Elegance az ötvenes évek óta a legmenőbb benzinvérű rendezvény, kimondottan vastag pénztárcával rendelkező egyéneknek. Csakis a leggyönyörűbb és legritkább járműveket mutatják be itt évről-évre és nagyon komoly háttérrel rendelkező személyek és vállalatok állnak a rendezvény mögött. Ez tehát elárulja, hogy a Midual új modellje nem egy egyszerű motorkerékpár.
A Type 1 névre keresztelt klasszikus kinézetű motor megörökölte az előd Midual 900-as koncepcióját – a keresztben beépített boxermotor összesen 1’036 köbcentiméteres lökettérfogattal rendelkezik. Ebből százhat lóerőt és kereken száz newtonméter forgatónyomatékot csalogattak elő a Midy testvérek. A BMW boxereivel ellentétben itt az egész DOHC vezérlésű motor vízhűtéses, nem csak a hengerfej és egy gyönyörűen megmunkált alumínium vázban foglal helyet az erőforrás.
A tizennégy liter űrtartalmú üzemanyagtartály tetejére építették a műszerek többségét, amely így egészen érdekesen mutat – nekem kifejezetten tetszik ezzel a furcsa megjelenéssel. A rugózó elemeknél sem adták lejjebb az Öhlinsnél, így elöl-hátul minőségi svéd alkatrészek pompáznak. A Midual fékeiről a Brembo gondoskodik.
Hiába tart már több mint egy éve a tesztelés, nagy valószínűséggel csak 2016-ban viheti haza az első Type 1-et a szerencsés tulajdonosa, addig nem kezdik el a forgalmazást. A gyártó tervei szerint rendkívül kis darabszámban készül majd az új Midual – mindössze harmincöt példányt kínálnak eladásra. Ehhez a kis darabszámhoz és a modell exkluzivitásához mérten a vételár is rettenetesen borsos lesz: egyenként mintegy 44 millió forintnyi összeget kérnek ezért a klasszikus vonalvezetésű, ám modern műszaki tartalmú motorért.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »