Az áprilisi kémfotók után született egy elképzelés a leendő BMW S1000F formatervéről. A fotórealisztikus képek alapján már akár kész motornak is hihetnénk – a képek azonban egy fiatal francia dizájner munkáját dicsérik. Nicolas Petit elsősorban motorok megálmodásával foglalkozik, amelyet aztán később egyes manufaktúrák létre is hoznak. A fantáziaképeken remekül mutat a BMW sportos túrázója – emelt hasmagasságával házon belüli konkurenciát is jelenthetne az R1200GS-nek, de a két motor szellemisége merőben eltér egymástól.
A nagy GS-sel ellentétben az S1000F-ben az a sornégyes blokk fog morogni, amely szemtelenül tökéletes módon mozgatja a bajorok sportmotorját, az S1000RR-t és a naked S1000R-t. A túrás használathoz némileg módosítják majd a befecskendezési térképet, hogy alacsony fordulaton még több erővel szolgáljon. Már az S1000R-ből is sikerült úgy előcsalni a 160 lóerőt, hogy alapjárat közeléből is hihetetlen módon meginduljon és fent se fogyjon el – el sem tudom képzelni, milyen lesz akkor “túrára” hangolva. Ekkora teljesítménnyel még az egyik legsportosabb emelt hasmagasságú túramotor sem büszkélkedhet – a Ducati Multistrada “csupán” 148 lóerőt szabadít az aszfaltra.
Mindez persze még csak álmodozás és játszadozás a számokkal. Ősszel viszont minden kiderül – állítólag az Intermot kiállításon lehull a lepel a bajor túrázóról. Elfogultsággal vádolhatnak majd némelyek, de biztos vagyok benne, hogy nagyot fog szólni az S1000F, ha kikerül a piacra.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »