Az “egykori” szóhasználat persze nem teljesen pontos, hiszen a Nolan N43 Air a mai napig szolgálatban van: látszanak rajta az évek, de még tökéletes mindennapi futkosó-sisak. Ha sok bejövö telefonhívásra számítok, most is azt kapom fel, hiszen az N-Com rendszer abszolút hibátlanul működik benne, ahogy a páramentes plexibe sem tudok belekötni.
A Nolan 2013-as újdonságaként azonban megjelent utódja, a többfunkciós N44 N-Com, amely a zárt és a nyitott sisakok legelőnyösebb tulajdonságait ötvözi (divatos nevén crossover sisak). Az N44 a műszaki tartalom és a formaterv szempontjából az N43E Air modell továbbfejlesztett változata (az említett típus
szintén gyártásban marad). A városi motorozáshoz és túrázáshoz ajánlott, levehető állvédős N44 kettős homologizációval (J/P) rendelkezik, azaz teljesíti a nyitott és a zárt sisakok számára előírt ECE teszteket is. A rendkívül sokoldalú típus a levehető plexi,
állvédő és sild révén hat különböző konfigurációban használható:
– nyitott sisak plexi nélkül;
– nyitott sisak plexi nélkül, off-road stílusú silddel;
– nyitott sisak plexivel;
– zárt sisak (állvédővel) plexi nélkül;
– zárt sisak (állvédővel) plexi nélkül, off-road stílusú silddel;
– zárt sisak (állvédővel) plexivel.
Az N44 héja két méretben készül, amelyekhez nyolc belső méret tartozik (XXS-L és XL- XXXL). A nagyméretű plexi nagyszerű kilátást biztosít a sisakból, mindkét oldala karcálló kivitelű, és rendelkezik Pinlock® párásodásgátló használatához szükséges előkészítéssel.
A beépített napellenző (VPS) karcálló és párásodásgátló bevonatot kapott. Az N44 hatékony, folyamatos levegőáramlást biztosító szellőzőrendszere az állvédőn, a fejtetőn és a tarkórészen elhelyezett szellőzőnyílásokból, valamint az ezeket összekötő szellőzőcsatornákból áll. A Clima Comfort Top bélés természetesen kivehető és mosható.
A N44 új fejlesztésű Microlock2 csatjának jellegzetessége a dupla kialakítás: a nyitás az ergonomikus formájú, piros műanyag csattal végezhető el, a rögzítés és az oldás viszont a masszív, alumíniumból készített ricnis csat feladata: ez kapaszkodik bele a pontos,
mikrometrikus, tíz fokozatú állíthatóságot biztosító zárnyelvbe. A nagyobb biztonság érdekében a piros nyitócsat csak közel derékszögű elfordítással oldható. A Microlock2 mindezeknek köszönhetően minimálisra csökkenti a csat véletlen kinyílásának esélyét, ugyanakkor ergonomikus kialakítása révén egyszerűen használható. A Microlock2 emellett jelentősen kisebb és könnyebb a korábbi Microlock csatnál.
A legtöbb Nolan bukósisakhoz hasonlóan az N44 is elő van készítve a gyári N-Com kommunikációs rendszer beépítéséhez. Az N44 felszerelhető a Nolan új kommunikációs rendszerével, az N-Com B4-gyel (a beépítés rövid idő alatt, egyszerűen elvégezhető). Az N-Com B4 akár négy motoros közötti kommunikációt is lehetővé tesz,
hatótávolsága pedig elérheti a 800 métert (a terepviszonyoktól függően). A készülék Bluetooth vagy vezeték segítségével csatlakoztatható GPS-navigációs készülékhez, MP3-lejátszóhoz, PMR-rádióhoz vagy a motorkerékpár beépített audiorendszeréhez. Az N-Com B4 rendelkezik beépített, RDS-es FM-rádióval is. Az N44 kompatibilis az N-Com B1 kommunikációs rendszerrel is. A modell szériafelszereltségének része a bogárháló és a sisakzsák.
Bár a típus csak rövid ideje van piacon, máris komoly eredménnyel büszkélkedhet. A francia Moto Magazine többfunkciós sisakokat összehasonlító tesztjét a Nolan N44 N-Com nyerte 10-ből 8 pontos eredménnyel. A tesztelők tapasztalatai szerint az N44 kényelmes
túrasisak, autópályás használat során is kiválóan megállja a helyét, nagyszerű a beépített napellenzője és a szellőzők elhelyezése, valamint jó a kidolgozása. A hátrányok között a konkurenciához képest nagyobb súlyt (XL-es méretnél) és a viszonylag gyenge
zajcsillapítást említették. (Mind a kettő megegyezik saját tapasztalataimmal, amelyeket az N43 Air használata során szereztem – bár nekem a zajjal csak azóta van gondom, mióta vastag maszkkal hordva kitágítottam a bélését és kicsit nagy rám.) A teszten a Scorpion Exo-300 Air, a Premier JT4, a Grex J2 Pro és a Iota M013 volt az N44 ellenfele.
A Nolan N44 N-Com nyolc alapfényezéssel, két láthatósági fényezéssel és három dekorfényezéssel vásárolható meg, 81.000,- és 89.500,- forint közötti áron. További információ az EuroMotor Kft. üzletében (1134 Budapest, Lehel u. 17/b-c), a +36-1-877-4430-as telefonszámon, a pult@euromotor.hu e-mail címen és az Euromotor honlapján található.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »