A Milánóban tartott EICMA kiállításon a Honda bemutatta új és frissített európai modelljeit: egy kimondottan az A2 jogosítvány követelményeihez szabott félliteres családot mindjárt három taggal, a városi közlekedéshez nagyon ideális 300-as Forza robogó megújított változatát, valamint egy kissé átszabott és ezáltal egészen frissnek ható “új” GoldWinget.
Három új, középsúlyú gépről van szó, amelyeket vadonatúj párhuzamos, kéthengeres motor hajt. Mindhárom könnyen kezelhető, sokoldalú, és gazdaságosan fenntartható motornak ígérkezik. Az erőforrások teljesítménye mindegyikben 35 kilowatt, amely minden bizonnyal elég lesz azoknak, akik csak közlekedési társnak szánják kétkerekű barátaikat.
A teljesen aerodinamikus külsejű CBR500R a CBR1000RR Fireblade modellt idéző hatásos dizájnelemekkel rendelkezik. Futóműve nyilván éppúgy nem ér a “nagy testvéré” közelébe, mint motorjának ereje, a külső azonban nagyon megnyerő, így elmondható róla, hogy komolyabbnak fest, mint amilyen a ruha alatt. Ezzel együtt a biztonságos és stílusos mindennapi közlekedéshez tökéletes társ lehet – például a széria ABS-nek hála.
A burkolat nélküli CB500F, amelynek külsejét a CB1000R modell ihlette, ideális lehet mindennapi ingázómotornak, vagy akár kirándulgatni is azok számára, akik a naked stílust és a körülöttük lengedező menetszelet kedvelik. Persze a várhatóan legkedvezőbb ár és az alacsony fenntartási költségek is mellette fognak szólni, éppúgy mint az itt is széria blokkolásgátló.
A trió harmadik tagja, a CB500X a Honda kombinált, általuk “on-off” szegmensnek nevezett kínálatuk legújabb darabja. A testvéreinél magasabb méret, a felfüggesztés hosszabb rugóútja, a kicsivel kisebb tengelytáv és a nagyobb üzemanyagtartály miatt a CB500X emlékeztet az V4-es “nagytesókra”: a Crossrunnerre és a Crosstourerre.
Természetesen az “X” modellen is szériatartozék az ABS fékrendszer, így remek társ lehet a mindennapi magyar valóságban való közlekedéshez – ahogy 700-as rokona is annak bizonyult tesztünkben.
A Gold Wing F6B személyében az aranyszárnyas zászlóshajó, a GL1800 Gold Wing új családtagot kapott, hogy ne legyen olyan árva a paletta tetején. Technikailag nem módosult sokat a történet: ugyanaz a selymesen járó hathengeres boxermotor, autószerű műszerfal- és kezelőszervek jellemzik – a stílus azonban nagyot változott.
A gigantikus szélvédő megkurtításával és a topcase elhagyásával egy sokkal áramvonalasabb benyomást keltő, a motorozás valódi mivoltát kedvelő pilótáknak egészen újszerű alternatívát jelentő túragőzös született a személyében – amelynek elsődleges piaca nyilván továbbra is az Egyesült Államokban lesz.
A Forza a városi-elővárosi ingázók kedvelt járműve lehet – azoké, akik szeretik a klasszikus “zsámolyrobogós” testhelyzetet, amikor szinte fotelszerűen benne ülünk a robeszban, messze előre nyújtott lábakkal. A teljesítmény erre a felhasználási stílusra messze elegendő, az ülés alatt pedig bőséges a tárolóhely: a kis kerekeknek hála két zárt bukó is befér a gyár ígérete szerint.
A közepes szupersportoló nem csak új arcot és fényezést kapott, hanem szerencsére a ruha alatt is alaposan módosult. Az első futóműben 41 milliméteres Big Piston Fork rendszerű Showa lengéscsillapítók, hátul pedig újrahangolt központi rugóstag igyekeznek javítani a vezethetőséget, de újak a 12 küllős keréktárcsák is. Az újratervezett üzemanyag-befecskendezési és légbeszívási vezérlőparaméter-beállításoktól pedig a motor még gyorsabban reagál a vezető gázparancsaira – ígéri a Honda.
Ezek az új modellek a klasszikus, burkolat nélküli CB1100, az új, sportos NSC50R robogó, valamint a kisméretű SH125i és SH150i (utóbbit ma tudjuk kipróbálni, így napokon belül olvashattok is róla) robogókat követik a sorban, így velük még tovább bővül ez az így is egyedülállóan széles és sokoldalú kínálat.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
szép-szép ez a goldwing, de annyival nem szebb, amennyit az alapmodell valódi értékén kurtítottak.
szép-szép ez a goldwing, de annyival nem szebb, amennyit az alapmodell valódi értékén kurtítottak.
Mit kurtítottak? Hogy nincs előtted egy akkora ablak, hogy a levegő sem ér? Szerintem én ezzel (ha megadatik) sokkal nagyobb örömmel fogok motorozni, mint az előzővel! 🙂
Ja, meg nincs topcase. Aminek az az eredménye, hogy aki egyedül megy és szüksége sincs rá, az sokkal áramvonalasabban teheti mindezt.
Eddig pont az autószerű (gőzmozdonyszerű) megjelenés és használat volt a vonzereje. Ezért nem értem az alacsony plexit. Egyébként eddig is vehettél hozzá utángyártott plexit ízlés szerint. Talán a topcase-t is le lehetett szedni.
Egyébként is minek venne valaki ilyen bálnát, ha nem erre van szüksége. Ez kicsit olyan, mikor a leszbi csajok műfarkat használnak 🙂