A Honda szerencsére megengedheti magának, hogy időnként kirúgjon a hámból, és ha nagy ritkán is, de egy-egy alkalommal olyan modellel lepje meg híveit, amely tökéletesen eltér mindattól, ami napjainkban trendinek minősül. Ito san tehát gondolt egyet, és leballagott a poros TMK részlegbe, ahol alapos körbekémlelés után meg is látta az emberét. Ez nem volt más, mint Mitsuyoshi Kohama, aki már Ito san ifjú korában is tervezett ezt-azt. Fülön fogta tehát beosztottját és kiadta neki, hogy készíttesék költői műalkotás de íziben, az legyen egy afféle igazi szívdobogtató, múltidéző remekmű, amely mégis megfelel a jelenkori elvárásoknak. De érezni lehessen rajta a múlt szelét!
Kohama san bár remegő térdekkel, de boldogan látott munkához, és mivel igen lelkesen tette mindezt, mondhatni szívvel-lélekkel, annak eredménye nemsokára napvilágot látott, mi több! Felkelő napvilágot látott ez a csodálatos szerkezet, amelyet Honda CB1100 2013-nak kereszteltek el Hamamatsuban. A motor lelke egy – igen, nem tévedés – levegő-olaj hűtéses, DOHC, injektoros soros négyes, amelyen csodálatosan mutatnak a hűtőbordák. A blokk nincs megfeszítve, így 88 lóerőt és 93 Newtonméter teljesítményt ad le mérsékelt fogyasztás mellett a gyár közleménye szerint.
Acélcsőből készült bölcsőváz, 41 milliméteres, részben állítható Showa villa és mutatós, spirálrugóval is ellátott hátsó teleszkópok adják a biztos úttartást és menetkomfortot a motornak. 19-es könnyűfém kerekeken gördül a 248 kilogramm önsúlyú paripa, amelyet négydugattyús Nissin nyergek zaboláznak meg szükség esetén, az elöl dupla, 296 milliméteres tárcsákba harapva. A motor egyértelműen az érzelmekre próbál hatni, valószínűleg nem kis sikerrel, hiszen egy ilyen darabról manapság már szinte csak álmodozhatott az igényes vásárló. Most pedig mindez elérhetővé vált mindenki számára, mégpedig vadonat új kiadásban. Szép munka volt, köszönjük Honda!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »