Épp mikor azt hinné az ember, a bajorok már mindent bemutattak a jövő évre, a világ legnagyobb motoros kiállításán elegánsan kihúzták ingujjukból a Concept C elnevezésű maxirobogó-tanulmányt. Senkit ne tévesszen meg a „tanulmány” szó, tavaly a Concept6-et mutatták be ugyanitt, azóta a végleges motorok is elkészültek.
A „C” elnevezés a BMW terminológiájában a Commuter azaz ingázó szóra utal, új maxirobogójukkal kívánnak alternatívát teremteni a városi közlekedés problémáira. A fejlett világban egyre népszerűbb járművek kétségkívül megoldást jelenthetnek a rövidtávú közlekedés problémáira, és a BMW sem kíván kimaradni ebből a profitábilis üzletből. A koncepciót elnézve biztosak lehetünk benne, hogy ez a Concept6-hez hasonlóan „csak” egy „demobike”, az azon alkalmazott megoldások nagy valószínűséggel nem kerülnek át a végleges motorra. A „tolatókamera”, a radiális féknyergek, a fordított teleszkópok, a nagyméretű színes képernyő, hogy a kék gumiról már ne is beszéljünk – jóval inkább figyelemfelhívásra szolgálnak, semmint egy elfogadható árú maxirobogó alkatrészei lennének.
A BMW nyilatkozatában egy új, sorkettes erőforrásról beszél, bár a hengerűrtartalomról nem esik szó. A bajorok szándéka szerint két hagyományos, belsőégésű erőforrással és fokozatmentes CVT váltóval szerelt változat mellett egy tisztán elektromos masina is az utakra fog kerülni. Külön érdekesség, hogy a kiadott fotókon a robogó elkészültébe is bepillanthatunk: tanulmányrajzok, az egyedi gyártás néhány lépése és az alkotó csapat is látható. Azt hiszem, egyelőre felesleges a gépek képességeiről és persze az árazásról beszélni, nyilván gondos tervezés előzi meg a tényleges bevezetést. Azt azonban már most kétlem, hogy a BMW C család a motorosok széles tömegei számára elérhető lesz.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
A fene se gondolta volna, hogy BMW-s cikket írok még a héten…
Eko, most jobb?
Nagyon tetszik, hogy újabban van csatolmány is a cikkekhez, még több ilyet! 🙂
Jól néz ki és biztos jó is. Kéne is… …az ára.
Sokkal!
BMW = Busz + Metró + Willamos egyben