Az elmúlt időszakban több hír is érkezett, a benzin és a dízelmotorok sajátosságait ötvöző, nagyon ígéretes erőforrások prototípusairól. Legismertebb a Mercedes-Benz Diesotto, amely 1,8 literes létére 238 lóerős, és 6 litert fogyaszt mindössze a méretes S-osztályban. Hogy csinálja?
Elolvasom »Bár motorost és autóst egyaránt érint egy útra dőlt, méretes fa, én ezt a cikket mégis inkább motoros rovatunkba kategorizálom. Ahol, és ahogyan ez az eset történt, az mindenképpen elgondolkodtató két keréken guruló barátaink számára. Remélem a történet úgy is tanulságos, hogy senkinek semmi baja nem
Elolvasom »Sajnos nagyon sok motoros hiszi azt, hogy a jogosítvány megszerzésével megtanult motorozni is. Mások a sok-sok évnyi rutinra hivatkozva mondják, hogy nekik már nincs mit tanulni. A baleseti statisztikák szerint egyik csoportnak sincs igaza. Viszont mindenkinek megvan a lehetősége, hogy fejlessze tudását. (videó!
Elolvasom »Sajnos a nyár velejárója a motoros balesetek megemelkedett száma. Az elmúlt időszak néhány tragikus eseménye is a média érdeklődésének középpontjába került. Mi nem az ilyen eseményekhez fűzött véleményeinkkel, hanem gyakorlati módon igyekszünk a motorosok javára tenni. Képes beszámoló a IV. Onroad gy
Elolvasom »A bajor gyár nagy túraendúróit, a GS-eket sokan a „tehén” becenévvel illetik. Állandó vita tárgya internetes fórumokon, hogy ezek a motorok alkalmasak-e egyáltalán terepezésre. Utánajártunk, elvégezve a gyár által kimondottan ehhez a típushoz ajánlott képzését. (videó!)
Elolvasom »VTEC két emberöltővel ezelőtt! A dízel előkamra magyar találmány! Bármelyik kijelentés remek cím lehetne. Technikatörténeti cikkünkben a dízelmotorok fejlesztésében (is) elévülhetetlen érdemeket szerzett Jendrassik György munkájából adunk ízelítőt.
Elolvasom »