Nyáron különösen hajlamosak vagyunk csak a kötelező elemek viselésére figyelmet fordítani, a melegre hivatkozva pedig mellőzzük a többi, nagyon is hasznos kelléket ( maximum egy menő Oakley Gascan napszemüveg kerül fel általában a sisak mellé). Ezekkel a kiegészítőkkel semmiképpen se spórolj nyáron, ha még sokáig szeretnél igennel válaszolni az út hívó szavára! Az sem kifogás, ha csak két utcával odébb van az úticélod, hiszen a balesetek nem a két keréken megtett távolságtól függnek!
Nem szolgál különösebb magyarázatra, hiszen szerencsére kötelező is. A kiválasztását azonban ne tessék-lássék módon végezzük, hiszen a sisak az életünk első és legfőbb védőbástyája, ha az aszfalttal való közelebbi megismerkedésről van szó.
A legfontosabb szempont sisak vásárlásánál, hogy használt darabot még a csábító ára ellenére se vegyünk! Komolyabb sérülések és a használati idő lejárta után ugyanis elveszti ütéselnyelő képességét, vagyis ütközésnél annyit ér, mint halottnak a csók…
Az új, fényes bukósisak próbájánál arra figyeljünk, hogy tökéletesen illeszkedjen a fejünkre, ne lötyögjön és ne legyen túl feszes sem. Városi vagy ritkább használatra elég lehet egy nyitott állású sisak is, viszont a szemünket ilyenkor is védjük egy jó minőségű, UV-szűrős napszemüveggel!
Nyáron ez a hasznos kis kiegészítő a kevésbé elhanyagoltak közé tartozik. De nem elég, hogy felcsapunk valamit a fejünkre, fontos, hogy rendelkezzen a látásunkat minden helyzetben óvó tulajdonságokkal. Lássuk, mik is ezek!
UV400-as szűrő: A káros ultraibolya sugárzás fajtái közül az UV-A és az UV-B sugarak ellen is 100%-ban véd.
Fedjen jól a lencséje: A nagyobb méretű, a szemünket teljesen lefedő lencsék nemcsak ápolnak, hanem jótékonyan el is takarnak az oldalirányból érkező napsugarak elől is.
Legyen polarizált a lencse: A polarizált napszemüveg a különböző felületekről visszaverődő éles, vakító fényt sem engedi át a lencsén, ezáltal megakadályozza, hogy a látásunkat bármi is megzavarja. Ez vezetés közben akár életmentő is lehet!
Megbízható minőségű legyen: Onnan lehetünk biztosak benne, hogy napszemüvegünk az előbb felsorolt fontos tulajdonságokkal rendelkezik, hogy nem akárhonnan szerezzük be. Egy optikában vásárolt Oakley férfi napszemüveg vagy Oakley női napszemüveg például biztosan tökéletes választás!
A megfelelő méret kiválasztása alapvető fontosságú. A túl nagy méret esés közben nem nyújt elégséges védelmet, mert a beépített protektorai elmozdulhatnak. Nyáron se ijedjünk meg a viselésétől: léteznek kifejezetten meleg időre tervezett, jól szellőző dzsekik is, amik amellett, hogy kellemes közérzetet biztosítanak, ugyanúgy rendelkeznek beépített könyök-, hát- és vállprotektorral is. Motorozás közben mindig becipzározva hordjuk!
Ha elesünk, a kezünket tesszük le először, hogy megpróbáljuk tompítani a zuhanást. Reméljük, nem kell részletezünk, kesztyű nélkül milyen sérüléseknek tesszük ki ilyenkor a kézfejünket. Szóval legyen rajtunk kesztyű, méghozzá tenyér részen párnás, kézfejen és az ujjakon pedig műanyag, vagy kevlár protektorral erősített.
Mindenképpen hosszú nadrágot viseljünk akkor is, ha nincs kifejezetten motoros, protektorokkal ellátott öltözékünk! Védjük a térdünket és a lábszárunkat!
Felejtsük el a flipflopot, akkor is, ha csak a boltba gurulunk el mandulatejért! Legalább valamilyen merev talpú, magas szárú cipőt viseljünk, illetve az elülső része is legyen erősített. A legideálisabb természetesen a motoros csizma. Hálásak leszünk a megfelelő védelemért, ha egy bukás esetén a lábunk a motor alá kerülne.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »