Az okostelefonok térképszoftverei gyorsabban fejlődnek, mint a hagyományos GPS készülékeké. Az android alkalmazások még rá is fejelnek egyet, hiszen bárki készíthet egy használható applikációt, és azt fel is töltheti a Google Play Áruházba. Ilyen például a magyar fejlesztésű ingyenes egérút navigációs program, amely a helyi igényeket és sajátosságokat veszi figyelembe. Google térképező és fotózó kocsival mindenki találkozott már. Hamarosan az utcák kinézete teljes 3D-ben (fényképekkel együtt) meg fog jelenni a mobiltelefonokon is.
A BMW is kifejlesztett két különálló szoftvert az okostelefonokra (egyelőre csak iPhone-ra és Androidra), amely egy útvonaltervezőt tartalmaz. Az alkalmazás további információi itt találhatók. Ezt fejelték meg a fejlesztők egy másik programmal, amely pillanatnyilag csak az iPhone felhasználók számára érhető el – ennek már van tökéletesen motoros ízlésre hangolt kiegészítője is. A legjobb motoros útvonalakat le is töltheted, megnézheted ki merre járt, és ha tetszik – már mehetsz is. Saját kedvenc helyeidet persze szintén feltöltheted, hátha más is kedvet kap a dologhoz.
Ezen felbuzdulva elkezdtem nézelődni: milyen, kizárólag motorosoknak való alkalmazások vannak (természetesen nem a játékokra gondolok). Akad bőven! Van amelyik abban segít neked, hogy a motorod szervizeléséről meg ne feledkezz: megnézheted, mikor mit tartottál karban a gépen, sőt egyszerre több járművedet is nyomon követheted. Egy másik nem kevesebbet ígér mint hogy a telefonodat felhasználva kihangosító rendszert üzemeltethetsz. Persze vannak viccesek is, mint a pillanatnyi fogyasztás mérése telefonról.
Ha tudtok valamilyen tényleg hasznos (általatok kipróbált és bevált) motoros alkalmazást, kérjük osszátok meg velünk!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Ha ez így van, akkor már csak pár év és lehet, beállok a sorba – ha addigra nem leszek túl öreg ahhoz, hogy megtanuljam használni…
Ha menetben vagy motoron akkor már a navi képernyőt sem ajánlott túl sokáig nézegetni.. nem hogy még fotózgass is közben..(épp elég félelmetes nézni mikor valaki szerpentines szakaszon elkezd menetközben fotózni, a motor meg megy arra amerre néz.. a menetfotózás legyen az utas dolga).
De egyébként meg a kétsávos bluetooth-ot szinte minden motoros navi tudja ma is. Ha tehát lekapod a műszerfalról egy fotóra attól még a navi hangja szólhat bluetoot-n vagy akár kábelen a sisakfülesen, ha pedig bejövő hívás van akkor amíg beszélsz addig a képernyőn látod az itinert. A Zumo most is ezt csinálja, szólhat a zene, a navi hangnál vagy a telefonnál lehalkitja.
De lassan össze fognak ezek érni. pl a Sony kiválóDSC kompakt fényképezőjében már kimondottan gyors GPS van.. innentől már csak szoftver kérdése lenne rátenni egy térképfelületet mert a képernyő méret meg van hozzá. A következő generációs kompaktokban ott figyel a WiFi és 3G.. szóval innentől már adott a telefon funkció is. Mindez adott egyben az okostelefonokban csak azokban soha nem lesz olyan lencse mint egy ilyen fényképezőben. De pl ez a wifi a fényképezőben nagyon jó, egy-egy szakasz után mikor egy kávé vagy tankolás szünet van olyan helyet ahol hotspot megy a fotóid szépen feltöltődned a picassaba vagy a dropbox-ba. Idén nyáron egy nayaralásról hazatérve pár fotót le akartam szedni a telefonomról kiderült hogy már napokkal korábban áttöltődtek a dropboxba. Így ekerülhetőek az utazás közben elvesztett fotók.
Hát nem tudom, nekem az autós navi érintőképernyője működik a vízálló tokban is – egyenlőre. Az viszont tény, hogy a fényereje kevés, de ha kell, látható.
És mi lesz egy univerzális készülékkel, ha menetben, navigálás közben lőne az ember egy fotót, vagy éppen hívják telefonon, akkor addig “vakon repül”?
en dolesszog-merot kerestem par honapja, hogy tudjam mennyire karcolok 😀
de aztan egyik sem bizonyult hasznalhatonak, ugyhogy valoszinuleg csinalok egyet magamnak…
Többen is próbálkoztak ezzel egy-egy túrán, alapvetően az első probléma a fényerő volt.
Erős napsütésben, napszemüvegben szinte láthatatlanok. De ez még egy sima autós gps-re is igaz. A Kimondottan motoros gps-ek fényereje jóval nagyobb mint a normál készülékeké.
Második a vízhatlanság.. jellemző a túrán mikor az első esőcseppeknél telo-gps és fényképező beficcen a topcase-be. Akkor innentől nincs navigáció. Régi Garmint láttam mikor egy viharban pont egy esőcsatorna alá tolta be a motort a gazdája és fél órán át pont telibe kapta az özönvíz. Működött.
Persze vannak vízhatlan tokok, de ezzel meg az érintőképernyő van kilőve.
Következő a vízhatlan okostelefon, én egy Active-t használok, de erre ez sem megoldás. A kis képernyő miatt a térképes navigáció kizárva, max ha térkép nélkül a fordulj jobbra-balra ikont hagyod kinn. A GPS kb 3-4 óra alatt leszívja az aksit, ha pedig töltőre rakom menet közben akkor az már megint nem vízhatlan mert a vízzáró töltő csatit ki kell pattintani.
Szóval szerintem erre nem valók. Bicajon egész jók, pár órás kerekezésnél kiváltják a bicókomputert és sokkal több adat kérdezhető vissza ( meg persze a googlin meg tudod nézni hol vagy ha már lementél a térképről) Na bicós gps programokból aztán tényleg van rengeteg.
Egyébként meg tényleg jó lenne már ha egy gyártó kihozna egy motorosok szánt univerzális kütyüt.. minden adott hozzá évek óta. Egy átlagos csapattúrán ugye egy teló egy fényképező egy gps és egy pmr rádió amit viszünk. Négy készülék négy töltő.. mindezt szépen egybe lehetne gyúrni.