India a feltörekvő gazdaságok egyike, az utóbbi években a nagy gyártók számos beruházást eszközöltek az ázsiai szubkontinensen. A viszonylag szerény jövedelmek mellett persze a költséghatékony, alacsony árú, kis fogyasztású gépek népszerűsége nem véletlen. Igaz ugyan, hogy korábban a helyi cégek is próbáltak többhengeres motorokat előállítani és értékesíteni, azonban a japán gyártók betelepedése, olcsó kismotorjaik meghatározták a piacot – az utóbbi két évtizedben a értékesítések döntő többségét az egyhengeresek uralták. Az utóbbi évtized gazdasági trendjéből persze Indiában is profitáltak. A helyi igények kielégítéséből származó profitot a gyártók fejlesztésekre költötték. A 2008-as válság után az indiai motorgyártás is végképp belépett a globális gazdaság világába – számos gyártó kezdett beruházásokba a térségben, illetve meglévő érdekeltségét fejlesztette tovább. A legérdekesebb ezek közül talán a Bajaj-KTM együttműködés. Az indiai és az osztrák cég kooperációja az évek során egyre szorosabbá vált, a válságban meggyengült osztrák cégben a Bajaj lépésről lépésre növelte részesedését, amely nemrég elérte a 47 százalékos hányadot. Az együttműködés első kézzel fogható eredménye a KTM legkisebb Duke modellje, illetve annak európai piacra szánt 125-ös, valamint az ázsiai vásárlóknak készülő 200-as változatai.
A hírek szerint az együttműködés következő lépését a Bajaj legújabb fejlesztése jelenti. A KTM segítségével készülő masina egyben az indiai motorgyártás újabb lépcsőfokra lépését is mutatja. A hírek egy kéthengeres, 375 köbcentiméteres lökettérfogatú gépről szólnak. Ugyan ez a kategória európai szemmel talán nem jelent túl nagy előrelépést, azonban az indiai piacon ez már a “nagymotor” szegmenst képviseli (a nagyköbcentis importok a vámok miatt legfeljebb a prémium járművekként említhetők). A lökettérfogat ugyan elmarad a helyi „óriástól”, az 500-as Enfieldtől, azonban a magasabb literteljesítményű, modern tervezésű újdonsággal a Bajaj jó eséllyel a helyi gyártók élére törhet.
(Apropó: egy olvasónknak hála a közeljövőben Royal Enfield tesztet is olvashattok az Onroad.hu hasábjain! – Macko)
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »