Eddigi elektromos motorokat érintő tesztjeinkből is az derült ki, hogy ezen járművek egyetlen említésre érdemes hátránya a korlátozott hatótávoltságuk – no meg a lemerülést követő több órás „tankolási” idő. A jelenlegi legoptimistább gyártói ígéretek szólnak 100 mérföldről, vagyis 160 kilométerről. Ez elég lehet a napi ingázáshoz, de egy hétvégi kirándulásra már sehogyan nem. Hírt kaptunk azonban egy lehetséges megoldásról. Jót is meg rosszat is.
A jó hír, hogy az újdonság mögött álló Big Blue nevű vállalat (más néven International Business Machines, azaz IBM) új technológiája, a lithium-levegő akkumulátor képes „lélegezni”. Az elektromos áram létrejöttében a légköri oxigén aktív szerepet játszik, így a cuccnak két nagyon komoly előnye van a hagyományos, napjainkban alkalmazott lithium-ion akksikkal szemben. Elsősorban sokkal könnyebbek és több elektromosságot képesek leadni. Így egyfelől lényegesen csökkenthető az elektromos motorok ma még nem csekély tömege, másfelől drámai módon megnő majd a járművek hatótávolsága. Az IBM ígérete szerint egy ma elterjedt méretű energiatárolóval szerelt elektromos motorkerékpár egy feltöltéssel 800 (azaz NYOLCSZÁZ) kilométert fog megtenni. Hogy utána mennyi a töltési időszükséglet, arról nincs információnk, azonban egy éjszaka alatt csak megvan. Akkor pedig már combos túrákra is meg lehet indulni egy villanyos motorral!
Végül a rossz hír. A technológia mindennapi életbe történő bevezethetőségének IBM által prognosztizált dátuma … 2030!
Cimkék:
Lehet, hogy a japánok felfedezik a spanyol viaszt, vagyis elővesznek valamit, ami régen már jól működött? Ha igaz, alighanem jól döntést hoznak.
Elolvasom »Még hogy a motorépítés hazája Amerika... Érdemes szétnézni a világ másik felén, Indiában is, mert bizony csodát láthatunk!
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »
„Meg hát ott van az olaj biznisz, ami elég komoly gazdasági behatásokkal rendelkezik a világban.”
Nincs semmiféle susmus, összejátszás ilyesmi….egyszerüen arról van szó hogy a világ nem úgy működik hogy minél több pénzt és időt ölsz vmibe az annál hamarabb megvalósul….nincs ez másként ennél sem. Nem hátráltatás van, csak nehéz kiváltani vmit ami évmilliók alatt tárolta el az energiát és készen áll csak ki kell nyerni….olyasmivel hogy „MOST süt a nap/fúj a szél/stb MOST tárold el”….
Majd a tolószékembe jó lesz… 800km gurulás egy tolószék feltöltéssel. Ki sem szállok belőle – amúgysem tudok.
Sajna nagyon gyerekcipőben jár még a téma.
Jóval bonyolultabb a helyzet mint a tüzelő anyagok terén, úgy tűnik.
Meg hát ott van az olaj biznisz, ami elég komoly gazdasági behatásokkal rendelkezik a világban.