A Moto Morini Granpasso-ja, a nem is olyan régen megújult Stelvio és Stelvio NTX a Guzzitól és a KTM 990 Adventure modellek néhány éve az „egyedüli” konkurenciát jelentették a BMW R 1200 GS-nek. Persze ezek rétegmotorok voltak, az olaszok nemzetközileg kevésbé számítottak sikeresnek, a KTM pedig öngólt rúgott, amikor nem szponzorálta Charlie Boorman és Ewan McGregor világkörüli útját még az elődmodellel, a 950 Adventure-rel. Azóta sok víz lefolyt a Mattingon, 2006-ban jött a 990-es modell, de átütő siker ez sem lett, hiába esküsznek avatott endurósok a KTM-re.
A jövő azonban már elkezdődött: a tavaly nyáron kiszivárgott osztrák üzleti terv szerint hamarosan várható az új modell. A korábbi információkat látszanak igazolni az olasz InfoMotori birtokába került kémfotók, amelyek egy nagytestű enduró tesztelésének pillanatait örökítik meg. A masina még csak a tesztfázisban van, erről árulkodik a hátsó idomon látható adatgyűjtő eszköz, a fényezés részleges hiánya, a befejezettnek legkevésbé sem nevezhető idomok, illetve az egyáltalán nem dekoratív kipufogó végdob.
Gyakorlatilag ezek a képek az elsők, amelyek a KTM új modelljét mutatják be, s további információk nem is állnak rendelkezésre. Bár az olaszok tudni vélik, hogy a képen látható motort egy 1290 köbcentis, 130 lóerős erőforrás hajtja, valójában nehéz kitalálni, hogy ez az Aventure R 1090 vagy már a 1290-es változat. Mindenesetre az új modellek bevezetésének eszköztára igencsak korlátozott, hamarosan nyilván több kép, információ is napvilágot fog látni, talán már az idei Intermoton illetve az EICMA-n.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Kinézetről vitatkozni tényleg nem érdemes, mert szubjektív, de szeritnem a 990-es Adv. a legszebb a jelenlegi mezőnyből. Igazi rally idomok, nem cicakülső, nekem ez tetszik benne a legjobban.
Hála az égnek, ezt nem csúfították el(legalábbis most még nem)a mostanság újból divatos csőrrel!
Ízlések és pofonok: a Tiger800 XC csőrét sokan külön megrendelik a sima Tiger800-ra. Szerintem jobban néz ki vele.
Azért szerintem nem véletlen,hogy nem lett sikeres a nagy KTM–nincs rajt üzemanyag szint jelző,elég sokat fogyaszt és a megpakolt gépet macerás lehet tankolni(tanktáskák),tehát nem igazán barátja a hosszú túráknak,pedig arra szánták. Meg amúgy nem is igazán szép a mai mezőnyben és bár ez igazán egyén függő,de mégis sokat jelent az eladásoknál.