A közelmúltban számoltunk be róla, hogy az eredetileg belpiacos japán vasként bemutatott CRF250L dual-sportgép hozzánk, a Vén Kontinensre is megérkezik. Akkor azonban a gyár semmilyen pontos adatot nem szivárogtatott ki. Ezt a felháborító elmaradást most (legalább részben) pótolták.
A kis masina a hetvenes években az XL250S által elindított irányvonalat hivatott a legmodernebb műszaki tartalom segítségével továbbvinni: ugyanúgy meg kell felelnie a mindennapi városi ingázásokhoz, mint egy könnyed hétvégi terepkiránduláshoz. Az ovális keresztmetszetű acélcső-váz kellő merevséggel rendelkezik a gyors kanyargáshoz és a legrosszabb talajokon való nyargalászáshoz is. Persze semmit nem érne megfelelő futómű nélkül: elöl 43 milliméter belsőcső-átmérőjű fordított Showa teleszkópok (a rugóutat még mindig nem kötötték az orrunkra, csak annyit, hogy “hosszú”), hátul állítható előfeszítésű Pro-link központu rugóstag hivatott biztosítani az úttartást.
A 249 köbcentiméteres, egyhengeres DOHC erőforrás rövid löketű (76×55 mm), így a várt 22 lóerőnél lényegesen erősebb lett: 25-26 paciból áll a ménes. A gyár külön hangsúlyozza a magas fordulaton mutatott élénkséget és dinamikát, amelyet a blokk a vezető legnagyobb örömére szolgáltatni tud. (A teljesítmény még mindig nem hivatalos gyári adat, hanem kiszivárogtatások alapján valószínűsített információ.)
A gép menetkész tömege 144 kilogramm. A megállításáról elöl 256 milliméteres tárcsafék gondoskodik kétdugattyús féknyereggel, hátul pedig 220-as tárcsa egy fékdugóval. A kerékméretek (természetesen és hála istennek) elöl 21-es, hátul 18-as ráfokból állnak, így a gumiabroncsok lehető legszélesebb tárházából válogathatnak a majdani tulajdonosok.
Említésre érdemes még a 7,7 literes üzemanyag-tartály, a gyártó szerint nagyon kellemes állva-motorozást biztosító, magas ívelésű kormány, valamint a remek manőverezhetőséget garantáló 45 fokos kormányelfordulási szög. Valóban érdekes gépnek ígérkezik, alig várjuk hogy megérkezzen Magyarországra és kipróbálhassuk! Addig is további kedvcsinálónak zárásként jöjjön egy gyári videó.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »