A Morini még jó két hete tett közzé egy videót, amelyben egy új modell bejelentését vetítette előre. Akkor április közepét tűzték ki céldátumként. Most erre fittyet hányva közzétették az új modellel, a Rebello 1200 Giubileo-val kapcsolatos információkat.
Persze az újdonság nem is annyira újdonság, szinte “csak” egy áttervezett Corsaro 1200. A korábbi modellekben is alkalmazott 1187 köbcentiméteres, 130 lóerős, 122 newtonméteres nyomatékot produkáló, 87 fokos hengerszögű V2-es konstrukciójú hőgép gondoskodik a meghajtásról. A 197 kilogrammos masina ára 13’900 euró, ami nem alacsony, de nem is kirívóan magas. Főleg ha figyelembe vesszük, hogy a jelenlegi tervek szerint mindössze 600 példány fog készülni belőle. A gép ár/érték arányát és persze használhatóságát tovább növelik a beépített korszerű, minőségi alkatrészek: 50 milliméteres belsőcső-átmérőjű Marzoochi teleszkópok, Öhlins központi rugóstag, Brembo monoblokk féknyergek, acél térhálós csőváz, gyönyörűen formatervezett Euro3-as kipufogórendszer. A hab a tortán az elektromosan állítható hátsó ülésfedél. A motor egésze ugyan kissé bumfordinak hat egyszemélyes módban, de a kitolt hátsó traktussal már egy szemrevaló, extravagáns olasz gépet láthatunk. Az más kérdés, hogy erre a bonyolult elektromechanikus szerkezetre valóban szükség van-e, vagy csak valami különlegességet akartak alkotni a Morininél. A teljes specifikáció itt olvasható.
Az alacsony példányszám mindenesetre elgondolkodtató. Nyilván egy csődhelyzetet megélt, éppen csak visszatérőben lévő, egyébként is kis gyártónak számító vállalkozástól túl sokat várni botorság lenne, de a meglévő tapasztalatok alapján talán többre számítana az ember. Mindenesetre a visszatérés és az “új” modell maga örömteli esemény, mellesleg az olaszok egyúttal a cég megalapításának 75 éves évfordulójáról is megemlékeznek vele.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »