Még februárban látott napvilágot a hír, amely szerint a Investindustrial Holdigs új tulajdonost keres a Ducatinak. A részvények 70 százalékát birtokló cég, egész pontosan a Bonomi család szándéka valójában nem új keletű, már 2010-ben felmerült a bolognai gyár értékesítésének lehetősége. A kezdeti hírek persze bejárták a világsajtót, március közepén pedig egy újabb felvonáshoz érkezett a történet, amikor felmerült az Audi neve. A kezdetben csak a “lehetséges vásárlók” között felsorolt német nagyvállalat kapcsán pletyka szintjén terjedő információk azonban komolyabb szándékra utaltak, amit a bolognai sajtóban most megjelent információk csak megerősítenek.
A kezdeti hírekben szereplő egymilliárd eurós összeg sokak szerint túlzó volt, gazdasági elemzők 850 millióban határozták meg a Ducati értékét. Állítólag a németek már ajánlatott is tettek a Ducati megvásárlására, a sajtóban megnevezett “vételár” azonban a korábbi becsléseknél is szerényebb, mindössze 750 millió euró. Persze ez is kétszerese annak, amit az Investindustrial fizetett a Ducatiért. Az olasz sajtó szerint az Audit birtokló Volkswagen csoport már komoly vizsgálatokat végzett, amelyek szerint az olaszok adóssága a legutóbbi hírekben szereplő 200 millió eurós értéket sem éri el, így a fenti összeg csak tárgyalási alapnak tekinthető. A Volkswagen-csoport és az Investindustrial közötti egyezség azonban nem elegendő a felek boldogságához. Ugyan a 70 százaléknyi részvénycsomag tulajdonosváltásával az Audi többségi tulajdont szerezne a bolognai cégben, azonban az olasz törvények a nemzetközileg szokásos mértéknél jobban védik a kisebb tulajdonrésszel rendelkezőket, így nekik is van beleszólásuk az üzlet létrejöttébe.
Akárhogy is, ez a meccs még nincs lefújva, bár az megkérdőjelezhetetlen, hogy a Ducatinak jót tenne egy stabil anyagi helyzetben lévő, szakmailag is kompetens tulajdonos, aki adott esetben még technológiai együttműködésre is hajlandó.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »