Néhány évvel ezelőtt beszámoltunk már egy hasonló elgondolásról, az autómosók hazájából származó Moto Express Wash szintén egy gépi mosó. A probléma természetesen nem csak a tengerentúlon van jelen, és persze hasonló válaszok születnek rá a világ összes táján. Nyilván sokunknak elegendő egy vödör és egy kefe, esetleg egy nagynyomású mosó, de van aki többre vágyik. Egy kellően lusta ember hosszú időt el tud tölteni egy, az életet megkönnyítő elmés szerkezet megalkotásával, főleg ha azzal időt, energiát spórolhat meg, vagy ne adj isten profitot termelhet vele.
Ilyen alkotás a Bike-Spa elnevezésű teljesen automatizált motormosó fülke, amelynek két változata is rendelkezésre áll: a nagyobb motorok számára készült modell mellett elkészült egy kisebb méretű, urbánus kivitel is, amellyel speciálisan a kismotorok, robogók mosását végezhetjük el.
A mobil szerkezet kompakt kialakítású, a nagyobb változat is mindössze 5,6 négyzetméternyi helyet foglal, az gyakorlatilag bárhova kihelyezhető, csak víz-, elektromos áram-, valamint (nagynyomású) levegő-ellátásra van szüksége. A mosó különösebb előkészítés illetve a motor rögzítése nélkül, gyakorlatilag egy gombnyomásra működésbe hozható, mindössze annyi a dolguk, hogy a motort a fülkébe állítjuk, majd 3-4 perc múlva a jóval tisztább állapotban visszakapunk. Elvetemültebbek persze a motorral együtt áteshetnek a vágyott megtisztulás folyamatán is…
Az eszköz természetesen a kor követelményeinek megfelelően környezetbarát, energiafogyasztása alacsony, és a mosóvíz 80 százalékát visszaforgatja.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Én meg slag nélkül, ronggyal meg egy vödör vízzel. A hűtővel én se tudok mit csinálni, de próbáljon csak meg ez az izé zöldebb lenni a 80%-os visszaforgatásával Pláne, hogy legutóbb esővizet mertem a mosáshoz
Mondjuk olyan gyakran nem erőltetem, a következő esőben úgyis megint dzsuvás lesz, csak akkor állok neki, ha már nagyon endurós kinézete van
Lustaság => félegészség: motormosás gyakoriságában.
Nem extrém koszos, sáros gépről, hanem a normál forgalomtóli szennyeződésű, tehát bogarak, por, láncspré/-olaj, esőmenet, tehát az egy hónap utáni egyenkoszt sem lehet könnyen lemosni.
A nagynyomású víz szerintem kerülendő, mert a koszt is benyomja a szimeringek alá, az elektromos csatlakozókba, stb, kiszáradni sem tud. Tehát csak káros “mellékhatása” van.
Részemről évi egy alapos mosás tavasszal és fél vödör vízzel, kézzel. (és kb havonta megtörölgetem a plexit)
Évente egy, legfeljebb két alkalommal mosom le a masinát és ilyenkor is az alaposság igénye nélkül.
A vikszolásnál fontosabbnak tartom, hogy a szervizek pontosan és precízen meg legyenek csinálva! Ezekkel sosem spóroltam 🙂
Amire még hangsúlyt fektetek az a lánc fújása.
Így én is lemosom a kert végében slaggal.
Majd ha kiimádkozza a hütöbordák közül a bogarakat, akkor eltátom a számat..