Mert, ha nem szeretnénk szélsebesen, az aszfalton száguldani kilométereken keresztül, akkor az országútit elég hamar ki lehet zárni. Hasonló a helyzet az MTB-vel hiszen ez lényegében terepre lett tervezve, igaz bizonyos felszereltséggel városi környezetben is megállja a helyét. Ugyanakkor, ha kizárnánk a kompromisszumokat a városi környezetben, akkor arra meg ott vannak a city bike-ok vagy a cruiserek.
De mi a helyzet akkor, hogyha mindenre felkészülten szeretnénk nekivágni egy hosszú túrának? Az út során találkozhatunk emelkedőkkel, leejtőkkel, aszfalttal, földes úttal, amiknek a leküzdéséhez szükség lesz egy gyors és praktikus bringára. A trekking a klasszikus túrakerékpár modern mása. A vázgeometria a kényelmet helyezi előtérbe, ezért ezeken a bringákon szinte ülő helyzetet felvéve tekerhetünk. Mivel alaposan meg lehet pakolni a csomagtartónak köszönhetően, ezért akár a bevásárlás is megoldható a segítségével. A bevásárlóközpontokat ugyan meghódíthatjuk a trekking kerékpárral is, de a magas hegycsúcsokon és a sziklás, kemény terepen otthonosabban mozoghatunk egy mountain bike nyergében.
További sajátossága a trekkingeknek a 28-as kerékméret és a keskeny külsők. A nagy kerékátmérő és az alacsony gördülési ellenállás gyorsabb haladást tesz lehetővé, mint pl. egy 26-os kerekű monti esetében. Rendszerint a trekking kerékpár teljesen felszerelt állapotban kapható. Ez alatt a sárvédő, a csomagtartó és az előre felszerelt világítás értendő. Ez az, ami megkülönbözteti ezt a típust a cross trekking bringáktól. Az utóbbiak hasonló tulajdonságokkal rendelkeznek, viszont lecsupaszított állapotban a sportosabb kategóriába tartoznak. Itt már nincs gyári világítás, sárvédő, kitámasztó, kosár és csomagtartó. Azonban mindkét típusnál számíthatunk rugós, első teleszkópra, ami csillapítja az úthibák okozta rázkódást.
A Gepida trekking kerékpár remek felszereltséggel és kitűnő ár/érték aránnyal rendelkezik. A belépő szint olyan 100.000 Ft körül van. Ez főként az alkatrészek minőségében mutatkozik meg. A nívósabb, strapabíróbb középkategória 120.000-200.000 között mozog, és ami ezen felül található, az már a prémium trekking kerékpárok világa.
Cimkék:
Minden motorkerékpárnak van alvázszáma, mivel ez a jármű fő azonosítója. Ez egy 17 számjegyből álló kód, amely a motoron, a hengerek aljának közelében található.
Elolvasom »Mik azok a gyújtógyertyák? A gyújtógyertya a motorkerékpár nagyon kis részének tűnik, de minden nap nagyon nagy munkát végez. Sok változás történt az autótechnológiában, de ez is nagyon fontos része a motorkerékpárnak.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »